عبدالله: نمایندگان شورای ملی به عنوان وزیران حکومت معرفی نخواهند شد

کابل (پژواک، ٨جدى٩٣): رییس اجرایى حکومت می ‌گوید که با رییس جمهور در مورد معرفی نکردن وزیران سابق و نمایندگان شورای ملی به عنوان وزیران جدید، به توافق رسیده است.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، این موضوع را امروز دوشنبه در دیدار با هیئت اداری، رؤسای کمیسیون‌ها و گروه‌های پارلمانی در کابل بیان کرد.

دو روز پیش، ولسى جرگه فیصله کرد تا هیئت ادارى، رؤساى کمیسیون‌ها و رؤساى گروه هاى پارلمانى با رییس جمهور و رییس اجرایى حکومت وحدت ملی دیدار نموده و از آنان بخواهند تا در مورد تاخیر در معرفی اعضای کابینه توضیح دهند.

پس از سپری شدن سه ماه از ایجاد حکومت جدید، تا کنون نامزد وزیران مورد نظر رییس جمهور و رییس اجرایی برای کسب رای اعتماد به ولسی جرگه معرفی نشده‌اند و نمایندگان می‌گویند که این تاخیر طولانی، سبب افزایش بحران امنیتی و اقتصادی و حتی کم کاری نهادهای دولتی شده است.

اما عبدالله در پاسخ به نگرانی‌های نمایندگان مردم در ولسی جرگه گفت که وى، به مراتب بیشتر از آنان به تشکیل هرچه زود‌تر کابینه تاکید دارد.

به گفتۀ وی، در پی مراسم تحلیف رییس جمهور و رییس اجرایی، قرار شد تا براساس توافق دو طرف بحث در مورد تشکیل کابینه آغاز شود.

این مقام ارشد حکومت وحدت ملی افزود: "در بحث‌هایی که با رییس جمهور داشتیم، وی تاکید داشت که وزرای قبلی و اعضای شورای ملی در کابینه جدید نباشدکه ما هم آن را پذیرفتیم."

عبدالله عبدالله تصریح کرد که براساس توافق صورت گرفته با رییس جمهور، نصف اعضای کابینه باید در هفته گذشته معرفی و باقی مانده شان، در هفته جاری معرفی می‌شدند.

با وصف این، وی تصریح کرد که در دیداری که شب گذشته با محمد اشرف غنی داشت، رییس جمهور به وی گفت که تا کنون دو نامزد وزیر از طرف وی نهایی شده است.

محمد خان معاون اول ریاست اجرایی، روز گذشته گفته بود که طبق توافق دو طرف، ۱۳ وزیر از سوی تیم محمد اشرف غنی و ۱۲ تن از سوی تیم عبدالله عبدالله برای کسب رای اعتماد به ولسی جرگه معرفی می‌شوند.

با وجود این اظهارات، تا کنون دفتر رییس جمهور در این زمینه ابراز نظر نکرده است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.