Oath ceremony for Kabul PC members cancelled

کابل (پژواک، ٢٠ عقرب ٩٣): اعتراض و تظاهرات نامزدان معترض، مراسم حلف وفادارى اعضاى جديد شوراى ولايتى کابل را مختل کرد و تا دوشنبه آينده به تعويق افتاد.

اين در حالى است که نامزدان معترض شوراى ولايتى کابل، هشدار مى دهند که تا پذيرفته شدن خواست هاى شان، به برگزارى اين مراسم اجازه نمى دهند.

انتخابات شوراهاى ولايتى در ١٦ حمل سال روان برگزار شد؛ اما نتايج آن با حدود هفت ماه تاخير اعلام گرديد. مسوولان کميسيون هاى انتخاباتى مى گويند که تاخير در اعلام نتايج، به دليل بررسى تقلب هاى انتخاباتى به وجود آمده است.

با اين حال، نامزدان معترض در مرکز و برخى ولايات کشور، اين نتايج را نمى پذيرند و مسوولان کميسيون هاى انتخاباتى را به تقلب در نتايج متهم مى کنند.

قرار بود که امروز مراسم حلف وفادارى اعضاى جديد شوراى ولايتى کابل در ولايت کابل برگزار شود؛ اما شمارى از نامزدان معترض و حدود سه صد تن از هواداران آنها، در مقابل ولايت کابل دست به تظاهرات زدند.

با راه اندازى اين تظاهرات، مراسم تحليف مختل شد و واقف الله روحانى نامزد برنده، حوالى ساعت ٢ بعد از چاشت به آژانس خبرى پژواک گفت که به اساس درخواست عبدالجبار تقوا سرپرست ولايت کابل و جلوگيرى از بى نظمى و تشنج، مراسم تحليف تا دوشنبه آينده به تعويق افتاد.

وى افزود که نامزدان برنده، به اساس آراى مردم برنده اعلام شده و به دليلى به تعويق افتادن مراسم تا دوشنبه را پذيرفته که جلو تشنج گرفته شده باشد.

وى افزود که نامزدان برنده، اعضاى جديد شوراى ولايتى اند؛ زيرا اعتبارنامه ها را ديروز ازکميسيون مستقل انتخابات به دست آورده اند.

اما نامزدان معترض تاکيد دارند که در نتايج انتخابات تقلب شده و بايد به آن رسيدگى شود.

سيد کمال کتوازى يک تن از نامزدان معترض، به پژواک گفت که در انتخابات و نتايج آن تقلب شده و اسناد آن، نزد نامزدان معترض وجود دارد. او برای جلوگیری از حق تلفی، خواهان شمارش دوبارۀ آرا گرديد.

به گفته وى، در صورتى که ادعاى او مبنى بر تقلب، غلط ثابت شود، حاضر است که مجازات شود؛ در غير آن اگر خون او نيز ريخته شود، اجازه نمى دهد "کسانى که به تقلب برنده اعلام شده اند"، به عنوان نماينده مردم مراسم تحليف به جا آورند.

رفيع الله گل افغان نامزد معترض ديگر که در نتايج ابتدايى انتخابات شوراهاى ولايتى برنده اعلام شده بود؛ اما نام او از لست نهايى حذف شده، گفت که اسناد در مورد فساد در انتخابات شوراى ولايتى، در اختيار دارد.

وى افزود که رييس جمهور و رييس اجرايى حکومت گفته است که عليه فساد مبارزه جدى مى کنند؛ اما تا حال صداى نامزدان معترض را کسى نشنيده است.

او نيز گفت که نامزدان معترض، تا زمانى که به خواست هاى شان توجه نشده، به حرکت هاى مدنى ادامه مى دهند و نمى گذارند که مراسم تحليف اجرا شود.

به گفتۀ گل افغان، اگر در صورت عدم توجه به خواست هاى نامزدان، کشور به بحران رفت؛ مسووليت آن به دوش رييس جمهور و ساير مسوولان ذيربط خواهد بود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.