10 killed in Kunduz, Jawzjan on Election Day

کابل (پژواک،٩سرطان ٩٣): وزارت دفاع ملى ميگويد که در کنار کشته شدن ده ها مخالف مسلح در عمليات ها در چند ولايت، ١٠ تن از منسوبين اردوى ملى نيز بر اثر انفجار ماين هاى کنار سرک، جان باخته است.
درخبرنامه اى که امروز از سوى دفتر مطبوعات وزارت دفاع ملى، به آژانس خبرى پژواک مواصلت نموده، آمده است که در ٤٨ ساعت گذشته، منسوبين اردوى ملى عمليات هايى را به منظور تامين امنيت، در ولايات مختلف راه اندازى نمودند.
منبع افزوده است که اين عمليات ها در ولايات بدخشان، کندهار، لوگر، هلمند، هرات، و خوست به راه انداخته شد که در نتيجه ٦٠ مخالف مسلح به شمول شش ماينگذار و يک قوماندان آنان به نام اميرمحمد مشهور به کوچی ملا، از پا درآمده است.
درخبرنامه گفته شده که دراين عمليات ها ٣٧ مخالف مسلح ديگر جراحت برداشته و مقدارى سلاح و مهمات نيز به دست آمده است.
 منبع علاوه کرده که از اثر انفجار ماين های کنار سرک، ١٠تن از منسوبين اردوی ملی درنقاط مختلف کشور نيز جان  شانرا از دست داده اند.
در خبرنامۀ وزارت امورداخله نيز آمده است که طى ٢٤ساعت گذشته، درعمليات مشترک نيروهاى پوليس و اردوى ملى در ولسوالى نوزاد ولايت هلمند، ١٤ مخالف مسلح کشته شده، ١٥تن زخم برداشته و يک تن ديگر بازداشت گرديده و مقدارى سلاح و مهمات به دست آمده است.
اما مخالفان مسلح، تلفات خود را اندک خوانده و برعکس ادعاى وارد کردن تلفات سنگين بر نيروهاى دولتى دراين ولايات را نموده اند.
حسن خطاب
اديت: هاشمى
فطرى
کاپى ايديتر: عزيزى

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.