لښکرگاه(پژواک، ٢٤جوزا٩٣): کمیسیون انتخابات در ولایت هلمند می گوید که دوم څارن حکمت الله حقمل قوماندان امنیۀ ولسوالی گرشک، به نفع یک کاندید مشخص تقلب ميکند.
قدرت الله نقشبندی رئیس این کمیسیون، به آژانس خبری پژواک گفت که این قوماندان، در موتر پولیس مردم را انتقال می دهد، اوراق رای دهی را به زور می گیرد و بدون رنگ کردن انگشتان، آنرا به نفع یک کاندید مشخص استعمال می  کند.
موصوف این کاندید مشخص را داکتر عبدالله عبدالله نامید که این افراد، به نفع وى تقلبکاری می کنند.
وی افزود که تعدادی از خانم ها نیز در این ولسوالی ها به تقلب آغاز نموده اند، ولی در مورد آن تفصیل بیشتری ارائه نکرد.
ولی شفیق الله صافی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت که قوماندان امنیه ولسوالی گرشک، پسر معلم میرولی یک تن از اعضای ولسی جرگه است، که موصوف نیز در این تقلب با وی همکار بوده است.
صافی به آژانس خبری پژواک افزود که این افراد، مردم را در موترهای خود می آورند، به زور داخل مراکز رای دهی می شوند و بدون رنگ کردن انگشتان خود، رای خود را استعمال می کنند و بعد به مرکز دیگری می روند.
موصوف افزود که دراین مورد، به قوماندانی امنیه راپور داده اند.
سمونوال عبدالاحد چوپان سخنگوی قوماندانی امنیۀ ولایت هلمند، در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت که شکایت ها در مورد قوماندان امنیۀ ولسوالی گرشک را دریافت کرده اند.
چوپان افزود که به پولیس، در مورد جلوگیری از این کار توصیه شده بود، ولی در این مورد اظهار نظر بیشتری نکرد.
قبلاً به شمول قوماندان امنیۀ این ولایت، مسوولین ولایتی گفته بودند که در کنار تأمین امنیت انتخابات، مامورین حکومتی در پروسۀ انتخابات مداخله نخواهند کرد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.