"به کسی رای میتم که بچه های مه ره از زندان ایران خلاص کنه"

فراه(پژواک،٢٤جوزا٩٣): یک مرد کهن سال در یکی از مراکز رای دهی در شهر فراه گفت به کسی راى می دهد که بعد از ريیس جمهور شدن، زندانیان افغان به شمول دو پسر او را که به ناحق در ایران محبوس هستند، آزاد سازد.
این شخص ٩٠ ساله که غلام رسول نام دارد و باشنده ناحیه چهارم شهر فراه مى باشد و توسط عصا راه مى رود، در مرکز رای دهی "انستیتيوت زراعت" شهرفراه به نامزد دلخواه خود راى داده است.  
وی در مورد اشتراک در انتخابات، به آژانس خبری پژواک گفت: "نمی دانی چقدر خوشحالم، آمده ام رای بدهم تا این حکومت تغییر بکند و یک پاچای خوب مثل ظاهر شاه بیاید..."
وی در ادامه افزود: "دیگر از این حکومت خسته ایم، هر روز انفجار می شود و مردم ما به خاک و خون کشیده میشه؛ در وطن ما کار نیست، جوانان ما به کشورهای خارج می روند و کشته می شوند، ولی حکومت بازخواست آنها را نمی کند."
غلام رسول گفت که چهار سال قبل، یک پسر جوانش به نام عبدالحمید که براى کار و پيدا کردن روزى حلال به ايران رفته بود،  در شهر کرمان ایران به ناحق از سوی دولت ایران اعدام شد.
وی افزود: "آنها پسرم را به این خاطر اعدام کردن که پسر آدم با غیرتی بود و وقتی که تعدادی از اوباش ایرانی برای مهاجرین افغان الفاظ زشت مثل(افغانی کثافت) می گفتند، پسرم با آنها درگیر شد و به همین خاطر، برایش بهانه جور کدن و او را اعدام کردند."  
این پير مرد افغان گفت که يک پسرش محمد عيسى از ١٥ سال، و پسر ديگرش نظرمحمد از پنج سال به اين طرف در زندان های ایران محبوس هستند.
وى افزود که این دو پسر او را، به بهانه قتل ایرانیان به زندان انداخته اند؛ درحاليکه آنها مرتکب قتلی نشده اند.
وی گفت: "من و خانمم و چند اولاد خُردسالم در ولایت فراه زندگی می کنیم. همه دار و ندار ما همین پسرهایم بود که مزدورکاری می کرد و برای ما پول روان می کردند."
وی افزود که خودش توان کار کردن را ندارد؛ اما خانمش در خانه های مردم لباسشویی نموده و خرچ خانه را کمایی می کند.
وی که در هنگامی مصاحبه به آژانس خبری پژواک، شدیداً احساساتی بود و گریه می کرد، گفت: "به خدا از زندگی سیر شدیم، هیچ چیز برای خوردن نداریم، دولت هم به فکر فقرا و بیچاره ها نیست."
غلام رسول افزود که امروز به این خاطر به محل رای دهی آمده است تا با رای خود سرنوشت خود را تغییر دهد.
وی گفت: "به کسی رای می دهم که جوانان بی گناه افغان را که در زندان های ایران بندی هستند، آزاد سازد؛ به کسی رای می دهم که عیسی جان و نظرمحمد جان مه ره خلاص کند."

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.