تیم انتخاباتی استاد سیاف از عبدالله پشتیبانی میکند

 
کابل (پژواک، ١١جوزا ٩٣): اعضای ستاد انتخاباتی استاد عبدرب الرسول سیاف می گویند به هوادران شان دستور داده اند که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، رای خود را به نفع داکتر عبدالله عبدالله به صندوق رای دهی بریزند.
داوود کلکانی عضو ستاد انتخاباتی استاد سیاف، به آژانس خبری پژواک گفت که ممکن است استاد سیاف بخاطر "مصالح کشور"، شخصاً اعلام موضع‌گیری نکند؛ اما به اعضای تیم انتخاباتی خود صلاحیت داده است در این مورد خود تصمیم بگیرند.
کلکانی افزود که تیم انتخاباتی استاد سیاف، تصمیم گرفت در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری، از داکتر عبدلله عبدالله پشتیبانی کند.
در اعلامیه اى که صبح یکشنبه از دفتر مطبوعاتی استاد سیاف نشر شده، موصوف از هیچ نامزد ریاست جمهوری به صورت آشکارا، اعلام پشتيبانى نکرده است.
کلکانی گفت که استاد سیاف به حیث یک رهبری ملی، نخواست با اعلام حمایت از نامزد مشخص، از میان نامزدان پیشتاز و هواداران آنان کسی را خفه بسازد.
استاد سیاف در این اعلامیه؛ از هوادارانش خواسته است به کسی رای بدهند که در فراز و نشیب زندگی، با آنها یکجا بوده است.
کلکانی افزود: "اعلامیه نشر شده است، جناب استاد بخاطر مصالح مُلک و مصالح کشور، ممکن به همین اعلامیه اکتفا بکند؛ اما تیم انتخاباتی خود را جناب استاد صلاحیت داد که به کدام طرف می روند؛ تیم فیصله کرد که از داکتر عبدالله حمایت کنند."
فضل هادی مسلمیار رییس مشرانوجرگه و یکتن از اعضای دیگر تیم انتخاباتی استاد سیاف گفت که از سوی رهبری، به آن ها گفته شده است به شخص مورد نظر شان رای بدهند.
اما با آن هم، وی افزود که موقف رسمی خود را فردا اعلام مینمايند که از کدام نامزد در دور دوم انتخابات پشتیبانی کنند.
مسلمیار گفت: "این اعلامیه استاد است، ما پس از چاشت امروز، با هم نشسته صحبت می کنیم؛ اگر می خواهید که معلومات دقیق داشته باشيد، می توانید فردا با ما صحبت کنيد."
اما رییس مشرانوجرگه گفت که هر تصمیم استاد سیاف، مورد قبول وی و اعضای تیم انتخاباتی خواهد بود.
اعلامیه دفتر استاد سیاف، از مردم  خواسته است که با در نظرداشت ارزشهايی که یکپارچگی افغانستان واحد را تامین می کند، به شخص مورد نظر شان در انتخابات ٢٤ جوزا راى بدهند.
اعلاميه، از تدویر نشست های متعدد بین استاد سیاف و دو نامزد پیشتاز ریاست جمهوری (داکتر عبدالله عبدالله و دوکتور اشرف غنی احمدزی) خبر داده است.
در اعلامیه از قول استاد سیاف آمده است: "مشوره ام به عموم هموطنانم نیز همین است که با رعایت همه اصول و ارزشهايی که وحدت ملی و سلامت افغانستان واحد و یکپارچه در آن تضمین شده بتواند، به مبارزات انتخاباتی شان دوام داده و با در نظرداشت تاریخ پر شکوه افغانستان و حیثیت جهادی و مبارزات اسلامی و آزادیخواهانه مردم مومن و مجاهد و با عزت ما؛ از رأی خود استفاده کنند. "
استاد سیاف از هوادارانش خواسته است تا در هنگام رای دهی؛ کفایت کاری، تقوی، دیانت، سابقۀ نیک، ثبات و پایداری در برابر مشکلات را به حیث معیارهای اساسی در نظر داشته، به کسی رای بدهند که به گفتۀ وی "در نشیب و فراز زندگی و غم و شادی مردم خود، با آنها یکجا بوده و در هیچ حالی هموطنان خود را تنها نگذارند."
موصوف از تمام مردم افغانستان خواست است که به صورت گسترده در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری نیز اشتراک کنند و "به چشم دشمنان این سرزمین مجاهدین و شهدا، خاک زده و پلان های شوم شان را خنثی نمایند. "
استاد سیاف، از تیم های پیشتاز انتخاباتی خواسته است تا روحیۀ برادری و هموطنی را در اثنای کمپاین انتخاباتی مراعات نموده و از استعمال کلمات و جملاتی خودداری نمایند که لطمه به شخصیت افراد و یا صدمه به وحدت ملی افغانستان میرساند.
وی افزوده است: "از مسوولین و دست اندرکاران پروسه انتخابات، خواست برادرانۀ من همین است که شفافیت انتخابات را حفظ نموده و از هر نوع تقلب و دستبرد درین پروسه ملی، جلوگیری به عمل آورند. "
استاد عبدرب الرسول سیاف که در دور انتخابات ریاست جمهوری نامزد بود، با کسب هفت درصد آرا در میان هشت نامزد در جایگاه چهارم قرار گرفت.
پس از آنکه دور اول انتخابات ریاست جمهوری، به پیروزی هیچ یک از نامزدان نينجامید، هر یک از دو نامزد پیشتاز تلاش می ورزند با کسب پیشتیبانی نامزدان دور اول و افراد بانفوذ کشور، پیروزی خود را در دور دوم انتخابات تضمین نمایند.
قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ ٢٤ جوزا برگزار شود.
طبق قانون انتخابات، این بار دو نامزد برای احراز کرسی ریاست جمهوری با هم رقابت می کنند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.