"کمیسیون انتخابات در آرای ما تقلب نموده است"

 
کابل(پژواک،۳جوزا ۹۳): برخى نامزدان معترض شوراهاى ولايتى، امروز در کابل دست به تحصن زده، خواستار باز شماری آرای نامزدان شوراهاى ولايتى و رسيدگى به تقلب ها شدند.
اين تحصن کننده ها که ظهر امروز تعداد آنها به بيش از ٥٠ تن مى رسيد، در پارک زرنگار شهر کابل در يک خيمۀ بزرگ دست به تحصن زدند.
آنها مى گويند که تحت نام (مجتمع کانديدان معترض افغانستان) فعاليت دارند و تا زمانى به تحصن ادامه مى دهند که به خواسته هاى شان رسيدگى شود.
حمیده وردک نامزد شوراى ولايتى کابل و عضو اين مجمع، در محل تحصن به آژانس خبرى پژواک گفت که در اين تحصن؛ نامزدان معترض شوراهای ولایتی کابل، میدان وردک، بلخ و هرات اشتراک نموده اند.
وى افزود که تعداد مجموعى تحصن کننده ها، به ١٨٠ تن مى رسد که شمارى از آنها در حال آمدن به محل تحصن مى باشند.
وردک گفت که نامزدان يادشده، به دليلى تحصن نموده اند که حدود ٣٣٠٠ تن از کارکنان کميسيون مستقل انتخابات مرتکب تقلب، تخلف و تخطى شده و در عين حال قانون را نقض نموده و باعث عدم مشروعيت انتخابات گرديده اند.
وی افزود: "ما اسناد و شواهد کافی در دست داریم که کمیسیون انتخابات، در آرای ما تقلب نموده و زمانی این اسناد را به مردم و کمیسیون انتخابات نشان خواهیم داد که نمایندگان هردو کمیسیون انتخاباتی، ناظرین نامزدان معترض شورای ولایتی، ناظرین بین المللی و رسانه ها حضور داشته باشند."
موصوف گفت شمارش آرا که از سوی کميسیون انتخابات صورت گرفته، مورد قبول تحصن کننده ها نيست و بايد آرا بازشمارى شود.
وى علاوه کرد که نامزدان معترض، حدود دو صد شکایت در کمیسیون شکایات انتخاباتى ثبت نموده و خواهان احترام به آراى مردم مى باشند.
 وى افزود: "ما به خاطر به دست آوردن قدرت و کرسی شورای ولایتی، تحصن نکردیم، بلکه ما به خاطر آرای مردم افغانستان مبارزه می کنیم."
وى مدعى است که برخى افراد زورمند، به ليست نتایج ابتدایی شوراهای ولایتی راه پیدا نموده؛ اما شمارى از نامزدان که آراى پاک مردم را از آن خود کرده بودند، شامل اين ليست نشده اند.
 
 
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.