All electoral complaints investigated: IECC

 
کابل (پژواک، ٢٣ ثور٩٣): کميسيون مستقل شکايات انتخاباتى اعلام کرد که تمام شکايت هاى انتخاباتى را بررسى نموده و تا چند ساعت ديگر، نتايج بررسى را به کميسيون مستقل انتخابات مى فرستد.
نادر محسنى سخنگوى کميسيون مستقل شکايات انتخاباتى، این موضوع را حوالى ساعت ٦:١٥ عصر سه شنبه در يک نشست خبرى در کابل بیان کرد.
وی از ارایه معلومات در مورد نتيجۀ بررسى ها شکایات و این که آیا انتخابات در دور اول برنده دارد و یا به دور دوم می رود، خودداری کرد.
سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افزود که  به تمام ٩٠٠ شکايت ارائه شده رسيدگى صورت گرفته است اما نمی تواند در مورد تعداد آرای باطل و معتبر صحبت کند.
به گفته محسنی، کمیسیون انتخابات بعد از دریافت نتایج بررسی شکایات و تطبيق فيصله هاى کميسيون شکايات، نتيجۀ نهايى را اعلام خواهد کرد.
قرار بود که نتايج بررسى هاى کميسيون شکايات انتخاباتى، به تاريخ ١٨ ثور به کميسيون مستقل انتخابات سپرده شود اما محسنى گفت که اين تاخير به دليل زياد بودن شکايات، دقت بيشتر و رسيدگى عادلانه به شکايات بوده است.
این مقام کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد شکایت اخیر ستاد عبدالله عبدالله که ادعا کرده بود در نتایج انتخابات تقلب گسترده صورت گرفته است و سرنوشت نزدیک به یک میلیون رای مشخص نیست، نیز گفت که هر شکایتی که مطابق با قانون و در زمان تعیین شده آن درج شده باشد، مورد پیگیری قرار گرفته است.
نورمحمد نور سخنگوى کميسيون مستقل انتخابات، صبح سه شنبه گفته بود اگر تصميم کميسيون شکايات به زودى در اختيار کميسيون انتخابات قرار داده شود تلاش خواهند کرد با وصف مشکلات موجود نتايج نهايى انتخابات را در زمان تعيين شده اعلام کنند.
قرار است مطابق جدول انتخابات، نتايج نهايى انتخابات رياست جمهورى، فردا (٢٤ثور) اعلام گردد؛ اما تا هنوز مشخص نيست که با در نظرداشت تاخير در ارائه نتايج بررسى شکايات، نتايج نهايى چه زمانى از سوى کميسيون مستقل انتخابات اعلام شود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.