Rassoul, Abdullah, Sultanzoi pledged support

 
کابل (پژواک،١٣ حمل ٩٢): زلمى رسول مى گويد که اگر برنده شد، درحکومت وى علما، جوانان و مجاهدين نقش برازنده داشته و رسانه ها آزادى بيشترى خواهند يافت و کارهاى موثر براى زندگى مصوون و مرفه مردم انجام خواهد شد.
زلمى رسول نامزد رياست جمهورى که امروز در همايشى در خيمه لويه جرگه در کابل صحبت مى کرد، بر احقاق حقوق زنان تاکيد نموده افزود که در صورت موفقيت در انتخابات، براى فقرزدايى و برگشت داوطلبانه و زندگى مصوون مهاجرين افغان و ايجاد شرايط بهتر براى سرمايه گذاران، کار خواهد کرد.
همچنان موصوف در اين گردهمايى که تا حدود سه هزار تن در آن شرکت داشت و از سوى حزب آزادى و عدالت و شوراى اجتماعى خدمتگذاران مردم افغانستان، تدوير يافته بود، گفت که اگر در انتخابات برنده شد، آغوش حکومت وى براى مخالفينى که صلح مى خواهند باز خواهد بود.
اين نامزد رياست جمهورى، بر تطبيق يکسان قانون و مبارزه با فساد تاکيد نموده گُفت که وعده هايش را عملى خواهد کرد.
موصوف که در روز اخير مبارزات انتخاباتى در جمع طرفدارانش صحبت مى کرد گفت که در جريان مبارزات انتخاباتى به ولايات مختلف کشور سفر نموده و حمايت گستردۀ مردم از تيم انتخاباتى "اعتدال، برابرى و سازندگى" به او نيرو بخشيده و او را معتقد به آينده بهتر افغانستان کرده است.
 وى افزود که افغانستان تغيير کرده است و به جاى افراط و تفريط، اعتدال و برابرى مى خواهد و وى باور دارد که تيم او"اعتدال، برابرى و سازندگى" در انتخابات روز شنبه ( ١٦ حمل) برنده خواهد شد.
زلمى رسول گفت که در ١٢ سال گذشته در عمق قضاياى کشور قرار داشته و در صورت برنده شدن در انتخابات، دستاوردهاى حدود يک دهه گذشته را حفظ خواهد کرد.
وى علاوه کرد: "رقباى ما فکر مى کنند که مه نامزد حکومت هستم؛ بان که فکر کنند."
سهيلا سحر حليمى رييس شوراى اجتماعى خدمتگذاران مردم افغانستان، به پژواک گفت به دليلى از زلمى رسول حمايت مى کند که برنامه هاى خوب براى مبارزه با خشونت عليه زنان، رشد اقتصادى کشور، تامين صلح و حاکميت قانون دارد.
همچنان وى افزود که تيم "اعتدال ، برابرى و سازندگى" در فساد و غصب زمين دست ندارند.
احمدضيا مسعود معاون اول، و حبيبه سرابى معاون دوم زلمى رسول نامزد رياست جمهورى مى باشند.
مبارزات انتخاباتى نامزدان رياست جمهورى، به تاريخ ١٣ دلو و از نامزدان شوراهاى ولايتى در ١٣ حوت سال گذشته  آغاز شده و قرار است ساعت ١٢ شب آينده پايان يابد.
برای احراز پست ریاست جمهوری، یازده تن نامزد شده بودند؛ اما از جمع آنها عبدالرحيم وردک از نامزدى منصرف شد و دو نامزد ديگر (محمدنادر نعيم و عبدالقيوم کرزى) به نفع زلمى رسول از نامزدى کنار رفتند.  
قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شورای های ولایتی، بتاریخ ۱۶حمل سال ۱۳۹۳ برگزار شود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.