از زلمى رسول و سلطان زوى در کابل حمايت به عمل آمد

کابل (پژواک،۱۳حمل ۹۳): شوراى شهروندان شهر کابل طی يک گردهمایی، از زلمى رسول؛ و ده ها باشندۀ شهر کابل، از داوود سلطان زوى دو نامزد رياست جهمورى اعلام حمايت نمودند.
در همايش نخستين که صدها تن از شهريان کابل در آن شرکت داشتند، عبدالحمید مبارز رییس این شورا گفت که اين شورا تصمیم گرفته تا به شکل وسیع در انتخابات شرکت کرده و از زلمى رسول حمایت نمايند.
به گفته وى، اين شورا به دليلى از زلمى رسول حمایت نموده که براى کاریابی، حاکمیت قانون، رشد اقتصادی و مشارکت مردم در حکومت، برنامه هاى موثر دارد.
احمد ضیا مسعود معاون اول داکتر زلمی رسول، با ابراز اطمينان از حمايت اين شورا، از تيم اعتدال برابرى و سازندگى  گفت: "بیش از پنج میليون تن در کابل زندگی مى کنند و در همه پروسه های سیاسی رای مردم کابل تعیین کننده است."
وى افزود که تیم آنها متعهد است تا کارهای بیشترى برای کابل انجام دهد؛ زیرا درحال حاضر مردم این شهر از خرابی سرک ها، مشکلات محیط زیستى و غيره رنج مى برند.
وی خاطرنشان ساخت که در صورت برنده شدن در انتخابات، ایجاد کانالیزاسیون و سرسبزی این شهر، از اولویت های حکومت خواهد بود.
 حبیبه سرابی معاون دوم زلمى رسول نيز در اين گردهمايى حضور داشت.
خانم سرابى  بر مشارکت مردم در حکومت آینده تاکید کرده گفت که تيم يادشده، در صورت برنده شدن در انتخابات، از افراط و تقریط جلوگیری خواهد کرد و زورمندان و عاملان خشونت عليه زنان را به پنجه قانون خواهند سپرد.
وى علاوه کرد که رشد و انکشاف یک جامعه بدون حضور زنان، ناممکن است و زنان باید بخاطر حق سیاسی شان رای بدهند و سرنوشت شانرا تعیین نمایند.
همچنان ده ها تن از اعضای این شورا که در تالار وزارت اطلاعات و فرهنگ جمع شده بودند نيز حمایت شانرا از نامزدی زلمی رسول اعلام کردند.
عبدالجمیل گلدره یی عضو شورای شهر وندان شهر کابل گفت که بعد از تحقیق کامل تصمیم گرفته اند تا از زلمی رسول حمایت بکنند.
موصوف افزود که این تیم متعهد است در صورت پیروزی، آرمان های مردم کابل را بر آورده سازد.
به گفته وی، برعلاوه حمایت از تيم اعتدال برابرى و سازندگى در انتخابات، آنها مصمم اند که در تشکیل حکومت و حکومت داری نيز این تیم را یاری رسانند.
اما دراين محفل، شمارى ازکارمندان وزارت اطلاعات و فرهنگ نيز اشتراک کرده بودند.
اين درحاليست که به اساس فرمان رياست جمهورى، هيچ کارمند دولت نيمتوانند در اوقات رسمى در کمپاين هاى انتخاباتى نامزدان انتخابات اشتراک کنند.
جلال نورانى مشاور وزير اطلاعات و فرهنگ به آژانس خبرى پژواک گفت که هيچ مقام عاليرتبه اين وزارت نه در مجالس امروز بلکه در ساير گردهمايى ها دوماه گذشته نامزدان اشتراک نکرده اند.
اما جلال نورانى حضور شمارى از کارمندان پايين رتبه وزارت را در مجلس امروز تاييد کرده گفت: (  اين کارمندان به خاطر بيشترشدن افراد و پُرشدن تالار، به ميل خود شان دراين مجلس اشتراک نموده بودند. )
وى درحاليکه پذيرفت که کارمندان يادشده، درساعات رسمى در برنامه کمپاينى شرکت کرده؛ اما گفت که آنها به جبر اعزام نشده بودند.
 درعين حال داوود سلطان زوی نامزد دیگر انتخابات نيز در نشستى که با اشتراک ده ها تن از باشنده هاى شهرکابل برگزار شده بود، از مردم خواست تا به شکل گسترده در انتخابات شرکت نموده و رای شان را به کاندیداى مورد نظر شان بدهند.
وی پروسه انتخابات را یک پروسه غنامند خوانده، اظهار امیدواری کرد که بعد از این پروسه، مردم افغانستان به سوی خوشبختی گام خواهند گذاشت.
وی همچنان مدعی شد که در صورت برنده شدن درانتخابات، در ازدیاد معاش معلولین و معیوبین و معلمین توجه لازم خواهد کرد.
مبارزات انتخاباتی میان نامزدان ریاست جمهوری، بتاریخ ۱۳دلو آغاز شده و قرار است ساعت ١٢ شب آينده به پایان برسد.
برای احراز پست رياست جمهورى، از طريق انتخابات ١٦ حمل هشت تن مبارزه می کنند.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.