16 more polling sites secured in Sar-i-Pul

 
سرپُل (پژواک،١٠ حمل ٩٣): والى سرپُل، از تامين امنيت ١٦ سايت انتخاباتى خبر داده؛ اما ميگويد که مواد انتخاباتى، تا حال به اين سايت ها انتقال داده نشده است.
عبدالجبار حقبین مى افزايد که اين سايت ها که زير تهديد بلند امنيتى قرار داشت، توسط نيروهاى امنيتى و همکارى مردم محل، به ساحات امن تبديل گرديده است.
والى سرپُل به آژانس خبرى پژوک گفت که از جمله ٣٢ سایت انتخاباتی که درسطح مرکز و ولسوالی کوهستانات، زیر تهدید بلند امنیتی قرار داشت، به اثرسعی و تلاش نیروهای امنیتی، به ١٦ سایت کاهش یافته است.
وى علاوه کرد که نیروهای امنیتی، توانايی تأمین امنیت سایت های انتخاباتی را در سطح مرکز و ولسوالی های ششگانه داشته و امنيت بقيۀ سايت ها را تا روز برگزارى انتخابات نيز تامين خواهند کرد.
اما حقبين افزود که تاهنوز مواد حساس از قبيل صندوق، اوراق و ساير مواد انتخاباتى، به سايت هايى که از زير تهديد امنيتى خارج شده اند، انتقال داده نشده است.
 والی سرپل، از کميسیون مستقل انتخابات خواست که هرچه زودتر دراین محلات، موادانتخاباتی انتقال داده شود تا مردم درپروسه انتخابات شرکت کرده بتوانند.
عبدالرحمن فرید ریيس کميسیون مستقل انتخابات با تايید اینکه ١٦ سایت انتخاباتی، از تهدیدات امنیتی خارج شده، گفت که راپوراین مراکز را به دفتر مرکزی فرستاده اند؛ اما تاهنوز دراین مورد کدام هدایتى بخاطر بازگشایی این سایت ها داده نشده است.
وى افزود که مواد حساس انتخابات، به ولسوالی های کوهستانات و بلخاب انتقال داده شده و نظر به آمادگی های قبلی این کميسیون، در١١١ سایت قراراست انتخابات برگزارگردد.
چندی قبل سید انورسادات نماینده مردم سرپل در ولسی جرگه، از عدم اشترا ک ٢٥ درصد مردم بنابر تهدیدات امنیتی و٢٥ درصد دیگر بنا بر کم شدن صندوق های رای درسایت های انتخاباتی، شاکی بود. 
درتازه ترین ارقامى که ازسوی کميسیون مستقل انتخابات ارائه شده، تا حال برای بیش از ١١٠ هزار تن در ولايت سرپُل کارت رای دهی توزیع شده است.
اين درحالى است که هفتۀ گذشته، وزارت دفاع ملى از تامين امنيت انتخابات اطمينان داده، اعلام کرد که تمام پلانهاى امنيتى انتخابات، در هماهنگى با کميسيون مستقل انتخابات به پيش ميرود و مواد حساس انتخاباتى، به ولايات منتقل گرديده و قرار است که به زودى به ولسوالى ها انتقال يابد.
به گفتۀ مقامات وزارت دفاع، اين مواد ازطريق هوا ازسوى نيروهاى امنيتى افغان انتقال داده ميشود؛ اما قسماً در صورت ضرورت، نيروهاى خارجى نيز درين راستا کمک خواهند کرد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.