Sayyaf pledges caliphate-like system

 
کابل(پژواک،٢٦حوت٩٢): عبدرب الرسول سیاف نامزد انتخابات ریاست جمهوری میگوید که در صورت برنده شدن، نظام اسلامی را در کشور نافذ خواهد کرد.
وى در گردهمايى که امروز با شرکت هزاران تن به شمول علما و حافظان قرآن در کابل برگزار شد، گفت که دین بخاطر تنظیم زندگی آمده است و باید در زندگی روزمره و نظام کشور از آن استفاده شود.
سياف وعده سپرد که در صورت برنده شدن، ضمن مهیا ساختن زندگی راحت به مردم به دین اسلام توجه بیشتر می کند؛ چون اسلام یک نظام ثابت است.
وى از دورۀ خلفاى راشدين ياد کرده، گفت که اگر در انتخابات پيروز شود، نظامى مانند خلفاى راشدين را به وجود خواهد آورد.
اين نامزد رياست جمهورى، هدف اصلی نامزد شدنش در انتخابات را دفاع از وطن و پیاده کردن نظام اسلامی در کشور خوانده، گفت: "مه بخاطر رسیدن به قدرت نه، بلکه بخاطر خدمت به مردم، خود رانامزد کردیم."
وى در سخنان قبلى خود نيز بر تطبیق شریعت و قانون تاکيد نموده، گفته است که برای آیندۀ افغانستان پلان هايى دارد که در آن حقوق زنان، آزادی بیان و مذاکرات صلح با مخالفین، حکومتداری بهتر و مبارزه با فساد اداری در اولويت قرار خواهد داشت.
مولوی عنایت الله بلیغ، خطیب مسجد پلخشتی کابل که در این گردهمایی صحبت می کرد، گفت: (( ما از استاد سیاف به علتى حمايت ميکنيم که وى حافظ قرآن، استاد قرآن و یک عالم بزرگ است.))
وی، اشتراک در انتخابات را وجیبه دینی و وجدانی اتباع کشور خوانده، از مردم خواست که به اين نامزد رياست جمهورى رای بدهند.
مولوى بليغ علاوه نمود: "اگر مردم ما شخص خدمتگار و وطندوست را انتخاب نکنند، در نظام آینده نیز فساد، نا امنی، ظلم وغیره به وجود می آید."
مولوی فضل الرحمن که به نمایندگی از علمای ولايت بغلان صحبت می کرد، هدف از جمع شدن در گردهمایی را آگاهیدهی به مردم و معرفی یک شخص خدمتگار خوانده، از مردم خواست که به سیاف رای بدهند و تنها سیاف است که می تواند یک نظام اسلامی را در کشور پیاده کند.
اين عالم دينى، از نامزدی نام نبرد؛ اما خطاب به مردم گفت: "شما به کمونيست ها و سیکولرها رای ندهيد و به کسی رای بدهيد که لیاقت و توانایی داشته باشد و بتواند که مردم و کشور را از مشکلات کنونی نجات دهد. "

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.