Abdullah vows strong resistance to Afghan enemies

 
کابل(پژواک،١٦حوت ٩٢): داکتر عبدالله،نامزد انتخابات ریاست جمهوری درمراسم نزدهمین سالمرگ عبدالعلی مزاری گفت که درمقابل دشمنان افغانستان که باعث کشتار شخصیت ها و هزاران افغان بی گناه شده اند، مبارزه جدی خواهد کرد.
طالبان، عبدالعلى مزارى رهبر سابق حزب وحدت اسلامى را  در ٢٢ حوت سال  ١٣٧٣  در غرب کابل دستگير و در ولايت غزنى کشتند و جسدش با مشايعت صد ها هوادارانش به شهر مزار شريف ولايت بلخ انتقال و دفن گرديد.
داکتر عبدالله دراين مراسم که امروز با شرکت ده ها هزار تن به شمول مقامات بلند پایه حکومت، نمایندگان شورای ملی، رهبران احزاب و متنفذین قومی در  ساحۀ دشت برچى شهر کابل داير شد، گفت: (( ما در دفاع از خاک وطن، خون شهدا و جان و مال مردم در مقابل جنایتکاران و قاتلان ایستاده هستیم و آنها را نمی گذاریم که دیگر مردم بی گناه ما را بکشند."
این نامزد ریاست جمهوری از مردم خواست تا بخاطر برآورده شدن آرمانهای شان با تیم اصلاحات و همگرایی یکجا شوند.
وی افزود که تیم شان خواستار صلح پایدار در کشور است و به تعهدات خویش در مقابل مردم ایستاده اند و تلاش می کنند که مردم را به آرمانهای شان برسانند و در زندگی شان بهبود به وجود آوردند.
موصوف، یکبار دیگر وعده سپرد که در صورت برنده شدن، در انکشاف متوازن، تعلیم و صحت مردم، معلولین، معتادان و حقوق زنان توجه جدی خواهد کرد.
محمد محقق معاون داکتر عبدالله، ضمن اینکه عبدالعلى مزاری را یک شخصیت بزرگ خوانده افزود، وی در راه دفاع از وطن جان خویش را از دست داده و مردم بايد به راه وی را ادامه بدهند.
وی، از حکومت  انتقاد کرده ، گفت که در طول ١٢ سال گذشته انکشاف متوازن در کشور صورت نگرفته است.
محقق، به مردم وعده سپرد که با برنده شدن تیم شان ، انکشاف متوازن را در کشور عملی خواهند کرد تا همه ولایات یکسان رشد کنند و مردم راحت زندگی نمایند.
انجنير محمد خان معاون ديگر داکتر عبدالله نیز وعده سپرد که در صورت برنده شدن قدرت کاری را به مردم و قشر اناث و ملت افغانستان واگذار می کنند.
وی گفت، تیم آنها با همکاری و مشوره های مردم تلاش می کند تا مشکلات کنونی را حل کرده و خواب مردم را به حقیقت مبدل سازد.
 
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.