Rassoul promises security, broad-based govt

 
کابل(پژواک، ١٤ دلو ٩٢): زلمى رسول نامزد رياست جمهورى، اعلام کرد که در صورت برنده شدن؛ حکومت وى  ملی خواهد بود و با هرکسی که امنیت ملی کشور را با خطر مواجه کند، به شدت برخورد می کند.
اين نامزد رياست جمهورى، با آغاز مبارزات انتخاباتى اش امروز طى اجتماعى در خيمۀ لويه جرگه کابل گفت که آیندۀ ثبات سیاسی افغانستان؛ در گرو اعتدال، برابری و سازندگی است.
وى که برنامه هاى خود را شرح ميداد، افزود: "راه ما نه افراط و نه تفریط ، بلکه اعتدال است."
زلمى رسول که قبل از نامزدى، به حيث وزير خارجۀ کشور ايفاى وظيفه ميکرد،از کارکردهاى حامد کرزى قدردانی نمود  و گفت که وى در راستای وحدت ملی قدم های خوب برداشته است.
وى علاوه کرد که حکومت وى، ملی خواهد بود  وبا کسانى که امنیت ملی افغانستان را با خطر مواجه کند، به شدت برخورد خواهد کرد.
اين نامزد گفت که در مورد حقوق زنان، عملاً در تکت انتخاباتی خود به آنان سهم داده و  حداقل پنجاه درصد کابینه وى را زنان و جوانان تشکیل خواهد داد.
موصوف افزود که خودش و تیمش، در هیچگونه فساد دست نداشته؛ از همینرو می تواند در برابر فساد بايستد.
زلمى رسول افزود که اگر پیروز شود، مانع فعالیت آزاد رسانه ها نمی شود، به آزادی رسانه ها ارج می گذارد تا در پرتو قوانین نافذه کشور فعالیت کنند.
اين نامزد رياست جمهورى، از سیاست عدم مداخله سخن گفته، علاوه نمود  که به کشورهای همسایه اطمينان می دهد که صلح در افغانستان به نفع آنهاست.
وى گفت: "تلاش می کنیم زمینه را به آن عده کسانی که بر ضد حکومت جنگیده اند، مساعد سازیم تا در پرتو قانون زندگی کنند."
احمد ضيا مسعود معاون اول زلمى رسول درمحفل مبارزات انتخاباتى گفت: "متاسفانه تا به حال ظرفیت های علمی درکشور ما به وجود نیامده که بتواند نظام حکومت را پیش ببرد؛ یکی از عوامل مهم ضعف حکومت است."
وى افزود: به تحولی که بتواند جامعه  را به طرف رفاه ببرد  ونحوه زندگی مردم  را تغییر بدهد، نياز است. 
به گفتۀ مسعود، تغییرات باید در راستای دگرگونی عادات، سنت ها و عواملی باشد که بزرگترین مانع را در راستای ترقی کشور ما به وجود آورده اند.
مسعود گفت: "ما به جامعه دینامیک ضرورت داریم، جامعه اى که در همه عرصه های زندگی، شاهد پیشرفت آن باشیم؛ طبقه مرفه کشور، متاسفانه معتقد به تولید در کشور نیستند؛ به همین خاطر است که بیکاری در کشور بیداد می کند و جوانان بیکار هستند."
حبيبه سرابى معاون دوم زلمى رسول، بر نقش زنان تاکيد نموده، گفت: "سهم من در تیم مدیریتی کشور، سهم یک فرد در مدیریت نیست، سهم یک نسل افسردۀ تاریخی در کشور {زنان} است."
وى که قبلاً يگانه والى زن به سطح کشور(والى باميان) بود، یکی از رازهای اصلی ورشکستگی کشور را فلج کردن بخش قابل توجه از بدنه کشور یعنی جامعه زنان عنوان کرد و افزود که مشارکت وى در سیاست کلان کشور، به معنای مشارکت نیروهای ساکت و خاموش این سرزمین، در تعیین سرنوشت شان است.
سرابی گفت: "ما آمده ایم که بگوییم، انکار از زن و "بایکات" کردن آنها در درون آشپزخانه ها، به معنای بایکات کردن خوشبختی و توسعه کشور است."
وى علاوه کرد که خشونت، ننگ تاریخ است و بايد برروی آن خط کشيده شود.
گفتنى است که دراين گردهمايى تعداز زيادى  از اعضاى شوراى ملى نيز شرکت نموده بودند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.