Right and Justice Party swings behind Ghani

 
کابل (پژواک،٩دلو٩٢): حزب حق و عدالت، ضمن اعلام حمایت خود از اشرف غنی احمدزی نامزد انتخابات آینده ریاست جمهوری، از حامد کرزی ريیس جمهور خواست تا بی درنگ موافقتنامه امنیتی با امریکا را امضا کند.
محمد حنیف اتمر عضو ارشد شورای رهبری حزب حق و عدالت، روز چهارشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که این حزب پس از ارزیابی هایی که داشت، تصمیم گرفت تا از اشرف غنی احمدزی حمایت کند.
وی گفت: "در ارزیابی هایی که ما داشتیم،معلوم شد که اهداف ما مشترک است و ما حمایت خود را از وی اعلام کردیم و در تصمیم خود نیز قاطع می باشیم."
اتمر افزود که این خودگذری و تصمیم آنها، کورکورانه نیست و به منفعت مردم افغانستان می باشد.
به گفته وی، این حزب با تمام قوت در کامیابی اشرف غنی احمدزی مبارزه خواهد کرد و هیچ گاه از تصمیم خود منصرف نخواهد شد.
در عین حال، اتمر از حامد کرزی رئیس جمهور خواست تا "بدون تاخیر" و "سیاست بازی بیشتر"،موافقتنامه امنیتی را با امریکا امضا کند.
وی گفت: "سیاست کرزی، سیاست نادرست است و درمطابقت به منافع ملی نیست و همه مردم افغانستان خواستار امضا شدن این سند هستند."
اين عضو ارشد شورای رهبری حزب حق و عدالت، با مشروع خواندن خواسته ها ی (پیش شرط ها) حامد کرزی برای امضای این سند، افزود که این حزب نیز با آن موافق است؛ اما بر این باور است که افغانستان می تواند آنها را پس از امضای سند امنیتی با امریکا به دست آورد.
حنیف اتمر تاکید کرد که سند امنیتی با امریکا، یک فرصت مناسب برای افغانستان است و مردم به امضاى آن نیاز دارند؛ اما بخاطر امضا نشدن آن تشویش دارند و اگر امضا شود، تشویش مردم را در این راستا دور خواد کرد.
در این نشست خبری، شماری از اعضای این حزب از جمله عبدالجبار ثابت لوی سارنوال سابق کشور، هادی بیدارځاځی عضو اسبق ولسی جرگه و برخی دیگر از نمایندگان این حزب نیز حضور داشتند.
ثابت در سخنانی گفت که به طور رسمی، به این حزب پیوسته است و از تصامیم آن حمایت می کند و در همکاری با دیگر اعضای حزب، برای توسعه و رشد آن کار خواهد کرد.
حزب حق و عدالت که بيشتر اعضاى برجسته آن، از مقام های سابق حکومت و نمایندگان پیشین شورای ملی می باشد، در ماه عقرب سال ١٣٩٠ اعلام موجوديت کرد.
برای انتخابات آینده ریاست جمهوری که قرار است 16 حمل 1393 به طور همزمان با انتخابات شوراهای ولایتی برگزار شود، 11 تن از جمله اشرف غنی احمد زی نامزد هستند.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.