ائتلاف ملی: نامزدی عبدالله عبدالله برای انتخابات قطعی شده است

 
کابل (پژواک، ٢ ميزان ٩٢): ائتلاف ملی اعلام کرد که نامزدی عبدالله عبدالله برای انتخابات ریاست جمهوری، نهایی شده و گفتگوها با نمایندگان حزب اسلامی و حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به عنوان معاونین وی نیز جریان دارد.
سید آقاحسین سنچارکی سخنگوی ائتلاف ملی، به آژانس خبری پژواک گفت که  گفتگو با حزب اسلامی تحت رهبری عبدالهادی ارغندیوال، و حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان تحت رهبری محمد محقق، برای معاونت اول و دوم، با پیشرفت هایی همراه بوده است.
اما وی تاکید کرد که تا کنون موضوع انتخاب دو معاون عبدالله از میان این دو حزب، نهایی نشده است و احتمال دارد تا سه روز آینده قطعی شود.
محمد محقق که افزون بر رهبری حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به عنوان نماینده مردم در ولسی جرگه نیز بود، روز سه شنبه بخاطر شرکت در انتخابات آینده، از سمت نمایندگی خود استعفا داد.
وی اما خبر پیوستن به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله را تايید و رد نکرد و افزود که تا آخر هفتۀ جاری، این موضوع روشن خواهد شد.
عبدالله کامه وال سخنگوی حزب اسلامی، به پژواک گفت که گفتگوها در مورد انتخاب نماینده حزب اسلامی به عنوان معاون اول نهایی شده؛ اما این موضوع به دلیل برخی مسائل تخنیکی حداقل دو روز دیگر اعلام خواهد شد.
به گفتۀ وى، احتمال دارد انجینر محمد خان عضو شورای اجرایی حزب، به عنوان معاون اول معرفی شود.
تا کنون تنها بسم الله شیر، به طور رسمی به عنوان نامزد انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری ثبت نام کرده است.
گفته می شود که شماری از چهره های مشهور از جمله زلمی رسول، عبدالرب رسول سیاف، قیوم کرزی و اشرف غنی احمدزی، از نامزدان احتمالی انتخابات آینده باشند.
پیش ازاین، اتحاد انتخاباتی که متشکل از 15 حزب و جریان سیاسی است، تايید کرده بود که از سوی زلمی رسول به عطا محمد نور و محمدمحقق دو عضو برجسته این ائتلاف، پیشنهاد شده است تا معاونت وی را بپذیرند.
برنامه ثبت نامزدان انتخابات، در ٢٥ سنبله آغاز گردید و قرار است تا ١٤ میزان ادامه یابد و فهرست نهایی نامزدان نیز در ٢٥ عقرب اعلام شود.
مبارزات انتخاباتی نامزدان نیز به طور رسمی از ٢٦ عقرب آغاز و تا ١٣ حمل ١٣٩٣ ادامه مى یابد و انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی نیز در  ١٦ ماه حمل برگزار خواهد شد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.