Pakistan has issued ID cards to Goshta residents: MPs

کابل (پژواک،٢٢ثور٩٢): برخى اعضاى ولسى جرگه، بر استيضاح وزير ماليه تاکيد نموده ميگويند که جرگه، توانايى و موقف خود را از دست داده و اگر وضعيت چنين ادامه يابد، بايد دروازه هاى شوراى ملى را بست.
ولسی جرگه بعد ازآن به استیضاح وزرای مالیه وامور داخله فیصله کرد که اين دو وزير، شماری از وکلای شورای ملی را به قاچاق مواد مخدر واعمال ديگر غيرقانونى متهم نمودند.
برای استيضاح وزیر مالیه، ٦١ تن وبراى استيضاح وزير داخله ٥٧ تن امضا کرده بودن؛ اما از افرادى که میخواستند وزیرمالیه را استيضاح کنند ١٣ تن و از افرادى که براى استيضاح وزير داخله امضا نموده بودند ١١ تن، امضاهاى شانرا دوباره گرفتند و بر این اساس، وزرا از استيضاح  نجات یافتند.
 اما در جلسۀ روز گذشتۀ ولسى جرگه با اکثریت آرا فیصله شد، که بعد از این هیچ وکیل نمیتواند امضاى خود را دوباره بگيرد و بعد از آن جلسه، سری اعلام شد.
در اجلاس فوق العادۀ امروز ولسى جرگه نيز بر استيضاح حضرت عمر زاخيلوال وزير ماليه و مجتبى پتنگ وزير داخله تاکيد شد و در فرجام، جلسه بار ديگر به سرى کشانده شد.
غلام فاروق نظرى عضوولسى جرگه دراين نشست گفت که بايد نام وکلاى فاسد افشا‌ شود؛ بخاطريکه حيثيت جرگه زير سوال رفته است.
وى تاکيد کرد که بايد وزيرماليه بخاطراظهاراتش به خانۀ ملت توضيح بدهد.
على اکبرقاسمى عضو ديگر جرگه گفت که موقف ولسى جرگه به حدى رسيده که افرادى که خودشان درفساد دست دارند، بر اين خانه اتهام وارد ميکنند.
وى افزود: "مجلس توانايى وقدرت خود را از دست داده و اگر وضعيت چنين ادامه يابد، بايد دروازۀ شوراى ملى بسته شود."
 فاطمه عزيز نيز گفت که تلاشها بخاطرسبوتاژ علنى شوراى ملى وجود دارد و حلقاتى ميخواهند دروازه شوراى ملى را ببندند.
وى ازاين حلقات نام نبُرد وعلاوه کرد که درشوراى ملى، صداى مردم بلندميشود ودرخصوص انتخابات تصاميم لازم ميگيرد؛ به همين دليل است که اين حلقات ميخواهند وکلا را باهم بيندازند تا باهم درگيرباشند و نتوانند به مسايل ديگر رسيدگى کنند.
عبيدالله رامين عضو ديگر ولسى جرگه گفت: نياز است که مبارزۀ درون پارلمانى آغاز و يک کميسيون نظارت برعملکرد شوراى ملى بخصوص ولسى جرگه ايجاد شود، که اتهامات وارده را بررسى کند.
گفتنى است که بعداز اين اظهارات، جلسه و اجنداى امروزى ولسى جرگه، با اکثريت آرا سرى اعلام گرديد که به گفتۀ برخى از اعضا، دراين جلسۀ سرى روى استيضاح و اظهارات اخير وزير ماليه بحث و گفتگو صورت گرفت.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.