Abdullah files no complaint in Daikundi

 
نيلى (پژواک، ٣١جوزا ٩٣): بررسى شکايات انتخاباتى توسط کميسيون شکايات درولايت دايکندى جريان داشته و تيم اصلاحات و همگرايى هيچ شکايتى عليه تيم تحول و تداوم نکرده است.
عصمت الله هاتف،ریيس اين کميسيون می گوید که٢٣ شکايت نسبت به روز انتخابات٢٤ جوزا به ثبت رسيده است که علیه کارمندان کمیسیون انتخابات، تیم اصلاحات و همگرایی و از سوى مردم در برابر دو نامزد رياست جمهورى بوده است.
وى به آژانس خبرى پژواک گفت که در کتگوری (الف) ٩ شکايت درج است که بيشتر آن عليه کارمندان کميسيون انتخابات ازجمله بازنگهداشتن محلات رایدهی ازسوی کارمندان بعد ازموعد برگزاری انتخابات بوده که درصورت اثبات، بر نتايج آراء تاثير ميگذارد.
هاتف علاوه کرد که در کتگورى(ب) ١٠ شکايت از سوى ناظران تیم تحول و تداوم به رهبرى اشرف غنى احمدزى،عليه تيم اصلاحات و همگرايى به رهبرى داکتر عبدالله ثبت گرديده که اگر ثابت شود، عاملان آن جريمۀ نقدى ميشوند. 
چهار شکايت ديگر در کتگورى هاى (ج ،د) از سوى مردم در برابر اين دو تيم را تشکيل ميدهد.
رييس دفتر کميسيون شکايات دايکندى ميگويد ،شکاياتى که عليه تيم داکتر عبدالله صورت گرفته، زمینه سازی برای تقلب ، توزيع تصاوير محمد محقق معاون داکتر عبدالله بين مردان و زنان در دو سايت ، توقف موتر ها با عکس هاى محقق و عبدالله در مقابل مراکز انتخاباتى و اجازه ندادن ناظرین به محل رایدهی را احتوا ميکند.
رييس کميسيون شکايات انتخاباتى دايکندى ميگويد که بررسى اين شکايات جريان دارد و به زودى به آن رسيدگى خواهد شد.
شکايات با ختم روز انتخابات براى ٤٨ ساعت در سراسر کشور ثبت کميسيون هاى شکايات گرديده و کميسيون ها بررسى آنرا از٢٧ جوزا بدينسو آغاز کرده و قرار است که براى ١٠ روز ادامه يابد.
نتايج ابتدائى دور دوم انتخابات در ١١ سرطان و نهايى آن در ٣١ سرطان اعلام خواهد شد.
رييس کميسيون شکايات انتخاباتى دايکندى ميگويد که  داکتر عبدالله از رقیب انتخاباتی اش هیچ شکایتی نکرده است .
یاسین اکبری، مسوول کمپاین تیم اصلاحات و همگرایی در دايکندى پذيرفت که از سوی ناظران آنها هیچ شکایتی علیه تيم تحول و تداوم گزارش نشده است، اما شکايات اين تيم عليه تيم اصلاحات و همگرايى نيز درست نمى باشد.
وى ميگويد: (( تنها مشکل امنيتى بر سر راه هواداران ما در روز انتخابات وجود داشت که از ولسوالی اشترلی راننده موتر کاماز ،زمانی که رایدهندگان را به قریه باز می گرداند، یک فرد مسلح بر وى فیر نمود که دستش  زخم برداشت.))
اما اکبرى گفت که راننده نخواست که موضوع گزارش شود، چرا که فرد مسلح و راننده از يک قريه بوده و از ترس اینکه برایش مشکل جدی تری را خلق کند از ادعایش منصرف شده است .
مسوول کمپاین تیم اصلاحات و همگرایی در دايکندى افزود که آنها این مورد را با قوماندان امنیه و ولسوال اشترلی در میان گذاشته و خواهان رسیدگی و پیگیرى آن شده اند.
کميسيون مستقل شکايات انتخاباتى می گوید که جمعاً 2558شکايت در مورد چگونگی دور دوم انتخابات به ثبت رسیده، که  بيشترين (٩٩١ مورد) آن علیه کارکنان کميسيون انتخابات می باشد.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.