کابل (پژواک، ۱۳اسد ۹۸): سید نورالله جلیلی ششمين نامزد رياست جمهوری، امروز در يک گردهمايى پيکار انتخاباتى اش را آغاز کرد و گفت در صورت برنده شدن، به انحصار طلبى خاتمه مى دهد.
پيکارهاى انتخاباتی براى ریاست جمهوری ششم ميزان سال روان، به تاريخ ٦ اسد آغاز و تا دو ماه ادامه خواهد داشت.
براى انتخابات رياست جمهورى، ١٨ تن به شمول محمد اشرف غنى، داکتر عبدالله ، محمد حنيف اتمر و رحمت الله نبيل خود را نامزد نموده اند.
سید نورالله جلیلی نامزد تيم انتخاباتى «مادر وطن»، امروز در يک گردهمايى به اشتراک سه هزار تن از هوا دارانش در خيمه لويه جرگه، پيکار انتخاباتى اش را آغاز کرد و گفت: «ماقدرت سیاسی و ثروت ملی را از انحصار وزیرزاده ها و رهبرزاده های میراثی و دو پاسپورت های خارجی، بیرون کرده و آن را در اختیار فرزندان واقعی این سرزمین قرار می دهیم.» 
او افزود در صورتى که برنده شود، عدالت را میان شهروندان به شکل یکسان تطبیق مى کند و تعصب را از ميان خواهد برداشت.
 وی ضمن انتقاد بر معاش های گزاف در ارگ و برخی ادارات دیگر گفت: «من از بطن جامعه برخاسته ام و می دانم که یک معلم با هفت هزار افغانی چطور زندگی می کند؛ اما یک وزیرزاده و رهبرزاده با موتر دو لک دالر گشت و گذار می کند! کجای این عدالت است؟ در صورتى که پیروز شدم، معاش معلم را از هفت هزار به هفتاد هزارافغانى بلند برده و معاش مامورین را نیز افزایش خواهم داد.»
او درادامه افزود به هر قيمتى که باشد صلح را در کشور تامين خواهد کرد.
وی گفت: «رفتن به گذشته، رفتن به بدبختی و فروپاشی ملت است و هیچ فرد جامعه نمی خواهد به گذشته بر گردد، افغان ها با انتخاب دقیق و به جا می توانند یک آینده درخشان را برای خودشان و فرزندان شان بسازند.»
او همچنان اضافه کرد: «ما برای آمدن پشت دیوار های سنگی، رفت و آمد در موتر های زرهی نیامديم، هدف ما خدمت است و اگر مساله پول باشد، به اندازه اى پول دارم که در صد سال آینده خلاص نمی شود.»
وی علاوه کرد، اکثریت سیاستمدارانى که در ۱۸ سال گذشته در افغانستان حاکم بوده اند، خدمت واقعی به ملت نکرده اند.
موصوف از مردم خواست که در انتخاب شان دقيق باشند؛ زيرا در ١٨ سال گذشته در زندگى مردم تغيير مثبت رونما نگرديده است.
 او افزود: «ما به خاطر نمایش لباس جمع نشده ایم، ما به خاطر اینکه به رقبای انتخابی خود طعنه و پیغور بدهیم جمع نشده ایم، ما فقط بخاطر این جمع شده ایم که با هم درد دل کنیم، و حقیقت را بگویيم و از وعده های دروغ اجتناب کنیم.»
جلیلی تاکید کرد که در صورت موفقیت، مشکلات را به فرصت ها مبدل خواهد ساخت و از قانون اساسى، به خیر کشور استفاده خواهد کرد.
در  تکت انتخاباتی مادر وطن، داکتر خلیل رومان به حیث معاون اول و داکتر چراغ علی چراغ به عنوان معاون دوم، حضور دارند .
قبل از جليلى؛ محمد اشرف غنی، داکتر عبدالله عبدالله، عنایت الله حفیظ، گلبدين حکمتيار و رحمت الله نبیل در برنامه هاى مختلف، پيکارهاى انتخاباتى شان را آغاز کرده بودند.
اما تاکنون پيکارهاى انتخاباتى کمرنگ مى باشد، کمتر نامزدان عکس هاى شان را نصب کرده اند.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.