کابل(پژواک، ۲۴ میزان ۹۷): کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که فرصت برای مبارزات انتخاباتی، امشب پایان می یابد و هیچ نامزد انتخابات ولسی جرگه، پس از آن حق کمپاین را نداشته و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
محمد رفیع رفیق صدیقی رییس کمیته رسانه های کمیسیون مستقل انتخابات، امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که فرصت ٢٠ روزه مبارزات انتخاباتی نامزدان انتخابات ولسی جرگه، ساعت ۱۲ امشب پایان می یابد و دوره سکوت آغاز می گردد.
وی، از نامزدان و نهادهای تبلیغاتی که بلبوردهای شان را جهت نصب عکس های نامزدان به کرایه داده بودند، ميخواهد تاهرچه عاجل عکس های نصب شده را جمع آوری کنند.
موصوف، موجودیت تصاویر و بلبوردها را در سطح شهرها در دوره سکوت نامزدان ولسی جرگه، تخلف، تخطی و نقض صریح قانون عنوان کرده، گفت که با متخلفین برخورد قانونی صورت می گیرد.
صدیقی، از نامزدان انتخابات ولسی جرگه خواست که در دوره سکوت، از حضور یافتن در رسانه ها و مراسمی که به نحوی کمپاین تلقی می شوند خودداری کنند و ناظرین نامزدان نیز در روز رای دهی، از آوردن مواد تبلیغاتی نامزدان جلوگیری نمایند؛ در غیر آن با آنان برخورد قانونی صورت می گیرد.
رییس کمیته رسانه های کمیسیون مستقل انتخابات، استفاده از تصاویر و موقف شخصیت های بزرگ کشور در مبارزات انتخاباتی را تخطی عنوان کرده گفت با کسانی که از موقف نامزدان استفاده کرده اند، برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی، با اشاره به اینکه ۶۶ هزار نیروی امنیتی مسئولیت تامین امنیت برگزاری انتخابات را به عهده دارند، از نیروهای امنیتی موظف خواست که امنیت روز انتخابات را به شکل جدی تامین کنند تا مردم در فضای امن، به نامزد مورد نظر شان رای بدهند.
از سويی هم وسیمه بادغیسی معاون عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات، که امروز در مجلس هماهنگی با مسئولین رسانه ها صحبت می کرد، از رسانه ها خواست که در دوره سکوت، نامزدان ولسی جرگه را در بحث ها منحیث کارشناس و یا مهمان دعوت نکنند.
بادغیسی گفت: «در این برهه زمانی دوره سکوت، بیشتر مباحثی که جنبه مثبت داشته باشد و روحیه مردم را تقویت کند، مطرح شود و از پیش داوری ها و رویدادهای ناگوار خودداری کنند.»
معاون عملیاتی کمیسیون انتخابات، با تاکید از مسئولان رسانه ها خواست که در پخش و نشر گزارشات واقع بینانه به نفع مردم افغانستان، انتخابات و آینده مردم سالاری و ساختن یک نظام، تمرکز و توجه بیشتر نمایند.
به اساس معلومات مسئولان کمیسيون مستقل انتخابات، تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار ناظر داخلی و ١٣٢ ناظر خارجی، کارت نظارت اخذ کرده اند و امکان دارد که تا آخر روز، اين تعداد افزایش پیدا کند.
در عین حال مدیران رسانه ها، برگزاری انتخابات را به نفع شهروندان و آینده کشور مهم عنوان کرده، تعهد سپردند که در روز انتخابات، از هیچ نوع همکاری دریغ نخواهند کرد.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.