Voter registration speeds up in Faryab

 
ميمنه(پژواک،١٠حوت۹۲): مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات در فاریاب میگویند که پس از آغاز  مبارزات انتخاباتی، متقاضیان کارت رای دهى درين ولايت دو برابر شده است.
سید معصوم معصومی مسوول دفتر ولايتى اين کميسيون در فارياب، به آژانس خبری پژواک گفت که  قبلاً ٨٠ تا يکصدتن از واجدین شرایط، غرض اخذ کارت مراجعه میکردند؛ اما بعد از آغاز مبارزات انتخاباتى نامزدان رياست جمهورى، این رقم  تا دوصد تن رسيده است.
مبارزات انتخاباتى نامزدان رياست جمهورى، به تاريخ ١٣ دلو آغاز شده و تا دو روز قبل از تدوير انتخابات ١٦ حمل سال آينده ادامه مى يابد.
معصوى افزود که از آغاز توزیع کارت تا کنون، در فاریاب حدود ١١٠ هزار تن کارت راى دهى گرفته اند که ٣٧ درصد آنان را زنان تشکیل میدهند.
وى، علت افزایش متقاضیان کارت را تشویق و ترغیب نامزدان براى هواداران شان عنوان نمود.
یکی از کارمندان مرکز توزیع کارت در شهر ميمنه مرکز فارياب که نخواست نامش گرفته شود، گفت که  هر روز  بيش از يکصد  مرد و ٨٠ زن بخاطر اخذ کارت مراجعه مینمایند.
به گفتۀ منبع، پیش از آغاز کمپاین انتخاباتی، رقم کارت گيرندگان به شمول زنان کم بود؛ اما حالا کارت گيرندگان، ساعت ها در صف منتظر میمانند تا نوبت شان برسد.
یک خانم باشنده ناحیه اول شهر میمنه  که در صف منتظرین بود، به پژواک گفت که وی به نامزدى رای میدهد که مشکلات امنیتی، فقر و بیکاری را حل کرده، برای زنان زمینۀ تعلیم، تحصیل و کار را فراهم نماید.
وی افزود: "دختران و زنان مشکلات زیادی دارند، اکثراً مردها نمیگذارند که دختران به مکتب بروند و تعليم نمایند و در جامعه کار کنند، آرزومنديم که رئیس جمهور آینده این معضله را از سر راه زنان بردارد."
این خانم از عموم زنان خواست که در انتخابات فریب کسى را نخورده، رای خود را نفروشند و به کسی رای بدهند که او مصدر خدمت به افغانستان شود.
امین الله باشنده منطقه سبز شهر میمنه گفت که  کارت قبلى اش مفقود شده و حالا دوباره آمده است که کارت بگیرد و در انتخابات سال آینده، اشتراک نماید.
وی افزود: "میخواهم به کسی رای بدهم که بتواند در افغانستان صلح را تامين کرده و برای مردم رفاه و آسایش بیاورد."
مرحلۀ اول ثبت نام رای دهندگان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی، درمراکز تمام ولايات در ماه جوزاى سالجارى آغاز شد و دوماه  دوام کرد، بعداً مرحلۀ دوم آن در ولسوالى ها دو ماه ديگر را در برگرفت و از ماه ميزان بدينسو در مراکز ولايات جريان دارد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.