Minister-designate vows transparency, efficiency

کابل(پژواک،٢٥جدى ٩٣): انجنيرنصير احمددُرانى نامزد وزير انکشاف دهات مى گويد که بعد از اخذ راى اعتماد از ولسى جرگه، يک ادارۀ ويژه براى شفافيت امور در وزارت ايجاد خواهد کرد.
 انجنير نصيراحمد دُرانى، در کابينۀ جديد حکومت وحدت ملى، از سوى داکتر عبدالله رييس اجرائيه، به حيث نامزد وزير انکشاف دهات پيشنهاد شده است.
قرار است، ولسى جرگه در هفتۀ آينده به ٢٥ وزير  معرفى شدۀ کابينۀ  حکومت وحدت ملى و همچنان به روساى امنيت ملى و رييس  بانک مرکزى  راى اعتماد بدهد.
 انجنير نصير بتاريخ ٢٥جدى طى مصاحبۀ اختصاصى با آژانس خبرى پژواک گفت که بعد از اخذ راى اعتماد، تمامى برنامه هاى اين وزارت را بررسى و بعد از آن معلوم خواهد شد که به کدام کارها اولويت داده شود.
 وى افزود:((همچنان يک ادارۀ ويژه جهت شفافيت امور در وزارت خود ايجاد خواهم کرد، تا وظايف و کارهاى تمامى کارمندان وزارت به شکل درست انجام شود.))
نامزد وزير انکشاف دهات مى گويد که در تمامى بخش ها و رياست هاى وزارت هماهنگى را ايجاد خواهد کرد و هيچ کس در کار کسى ديگر مداخله نخواهد کرد.
 وى مى گويد نظارت مردم، شوراى ملى و شوراهاى ولايتى را در امور وزارت افزايش خواهد داد، تا سطح شفافيت در تمامى امور بلند گردد.
وى افزود، به جاى پروژه هاى که تداوم اقتصادى و اجتماعى ندارد، پروژه هاى دراز مدت  را راه اندازى خواهد کرد که از منافع اقتصادى و اجتماعى برخوردار باشد.
 به گفتۀ وى، با اين کار  پروژۀ ها باعث خود کفايى مردم محل خواهد شد.
وى مى گويد که  براى تطبيق پروژه ها معيارها ايجاد خواهد کرد و هيچ يکى از پروژه ها بدون معيار تعيين شدۀ خود عملى نخواهد شد.
  موصوف در جواب اين سوال که آيا راى اعتماد ولسى جرگه را بدست خواهد آورد، گفت که از چند سال گذشته وظايف مختلف را در پست هاى دولتى انجام داده و از تجربۀ کافى برخوردار است.
وى ابراز اميدوارى نمود که ولسى جرگه با درنظرداشت تحصيلات و تجربۀ کارى اش ، به وى راى اعتماد خواهد داد.
 نامزد وزير  انکشاف دهات  در مورد سرمايۀ شخصى خود گفت که در داخل و خارج از کشور سرمايه دارد؛ اما حالا از اندازۀ مجموعى آن معلومات ندارد.
موصوف تعهد سپرد که سرمايۀ شخصى خود را در آيندۀ نزديک از طريق رسانه ها مشخص خواهد کرد.
انجنير نصيراحمد، نامزد وزير وزارت انکشاف دهات فرزند مرحوم شاه محمد و باشندۀ ولسوالى محمداغۀ ولايت لوگر ميباشد.
وى مى گويد که تعليمات ابتدايى خود را در مکتب متوسطۀ محمد آغه و تحصيلات عالى خود را در شتۀ برق انجام داده است.
درانى مى افزايد که در سال ١٣٥٤ خورشيدى از بخش ميخانيک پوهنځى انجينرى پوهنتون کابل فارغ گرديده است.
 وى مى گويد، بعد از فراغت وظايف مختلف در وزارت معادن انجام داده ، همچنان در جريان اين مدت به شمارى از کشورها  سفرها نيز داشته و در يک سلسله سيمينار ها و ورکشاپ هاى خارجى اشتراک کرده است.
موصوف گفت که درسال ١٣٦٠ خورشيدى يکتعداد کورس ها در مورد مديريت و انکشاف معادن کوچک در فليپين تعقيب کرده که اسناد و تقديرنامه ها نيز در اين مورد بدست  آورده است.
 
وى مى افزايد که در سال ١٣٦٤ به پاکستان مهاجر شد و در آنجا نيز وظايف مختلف در بخش تخنيک انجام داده است.
 انجنير نصير گفت که در سال ١٩٨٨  ميلادى به امريکا رفت و سند مافوق ليسانس يک ساله را در بخش انکشاف و باسازى از پوهنتون  نبراسکا بدست آورد.
وى مى افزايد که در سال ٢٠٠٩ ميلادى همرا با خانواده خود دوباره به افغانستان باز گشت و به حيث مشاور اقتصادى وزارت معادن تعيين شد، بعداً به حيث معين وزارت گماشته شد و تاکنون به همين سمت ايفاى وظيفه ميکند.
 وى مى گويد که در جريان کار در وزارت معادن دست آوردهاى زياد داشت و استخراج غير قانونى معادن زياد را قانونى کرده و در سال ١٣٨٩ خورشيدى از استخراج  و قاچاق خودسر ١٩٤ معدن زغال سنگ  در باميان جلوگيرى کرد.
 به گفتۀ موصوف، فابريکه کود برق که از شرکت هاى تصدى افغان گاز و سنگ زغال صد ها ميليون افغانى قرضدار و غير فعال بود، دوباره فعال و تمامى قرضه هاى خود را خلاص کرده است.
وى مى گويد که قبلاً با حزب اسلامى افغانستان تحت رهبرى انجنيرگلبدين حکمتيار ارتباط داشت؛ اما اکنون  عضوى حزب اسلامى تحت رهبرى عبدالهادى ارغنديوال ميباشد.
انجنير نصير در سال ١٣٥٩ عروسى نموده، چهار پسر و دو دختر دارد.