کابل (پژواک، ١٦ دلو ٩٨): گروه بین المللی حمایت مالی از انتخابات افغانستان میگوید که تا اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، به تمام اصول حکومت وحدت ملی توجه و از اقداماتى که باعث بی ثباتی در کشور میگردد خودداری شود.
گروه بین المللی حمایت مالی از انتخابات افغانستان، این اظهارات را در حالی مطرح کرده است که قرار است کمیسیون شکایات انتخاباتی، نتایج بررسی های خود را امروز با رسانه ها شریک کند.
در گروه فوق؛ امریکا، بریتانیا، جاپان، کانادا، جرمنی و برخی کشورهای دیگر شامل است و در جریان برگزاری انتخابات گذشتۀ ریاست جمهوری، کمک مالی کرده بودند.
این گروه، شب گذشته طی یک خبرنامه از تمام جوانب ذیدخل انتخابات ریاست جمهوری خواسته است که تا اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری، از اقداماتى خود دارى نمایند که باعث بی ثباتی در کشور میشود.
در خبرنامه آمده است که تا اعلام نتایج نهایی انتخابات و تشکیل حکومت تازه، اصول حکومت وحدت ملی را رعایت کنند.
منبع افزوده است که این کار برای اتحاد و بیطرفی نیروهای افغان و ظرفیت حکومت افغان، مهم است تا بتوانند اهداف مهم مثل صلح و پیشرفت اقتصادی را تعقیب کنند.
در خبرنامه آمده است که آنها از تمام اقداماتى حمایت میکنند که در آن، به شفافیت و ارادۀ رای دهندگان احترام شود.
این گروه گفته است که هر دو کمیسیون انتخابات، باید اطمينان دهند که امور شان بیطرف، شفاف و مطابق قوانین مربوطه انجام داده شده است.
آنها از تمام شرکای انتخابات خواسته اند که به پروسه های انتخابات احترام داشته باشند و به کمیسیون های انتخاباتی اجازه دهند که امور خویش را به طور مستقلانه به پیش ببرند.
پس از خبرنامۀ این گروه، شارژدافیر روس ویلسون سرپرست سفارت امریکا در کابل، در صفحۀ تویترش نوشته است که کار کمیسیون شکایات انتخاباتی، برای صداقت انتخابات افغانستان مهم است.
وی افزود که این کمیسیون باید استیناف خواهی در خصوص شکایات ثبت شدۀ انتخاباتی را با دقت بررسی نماید و برای افغان ها در مورد بررسی های خود وضاحت دهد.
با این حال، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایه حکومت وحدت ملی نیز در یک خبرنامه، از اظهارات اخیر گروه بین المللی حمایت از انتخابات ریاست جمهوری استقبال کرده است.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.