کابل (پژواک، ۲۹ سرطان ۹۸): نامزدان معترض زن، در یک حرکت نمادین در حالیکه دستان شان با زنجیر بسته بود، در داخل قفس های آهنی سوار بر موتر، چندین کیلومتر را در شهرکابل راهپیمایی کردند.
اين نامزدان معترض زن که تعداد شان به ۱۲ تن می­رسيد، حدود سه ماه قبل در اعتراض به تقلب و تخلف در انتخابات ولسی جرگه (میزان ۱۳۹۷)، در درب ورودی ارگ خیمه تحصن برپا کرده بودند؛ اما اخیراً پولیس کابل خیمه‌ تحصن آنان را با به کارگیری زور، برچیده و معترضان را از محل دور ساختند.
معترضان، از حکومت خواسته بودند که به خواست‌ های آن‌ها رسیدگی و فرمان تشکیل محکمه اختصاصی را برای بررسی اسناد و مدارک آن‌ها صادر کند؛ اما تاکنون به هیچ یک از خواست های شان رسیدگی صورت نگرفته است.
این نامزدان، امروز در اعتراض به عدم رسیدگی به اعتراضات شان، دست های خود را با زنجیر بستند، خود را داخل قفس ها زندانی و تابوت های نمادین "قانون" و "دموکراسی" را چندین کیلومتر در شهرکابل با خود حمل کردند.
دیوه نیازی نامزد معترض ولسی جرگه از ولایت ننگرهار گفت که بیش از سه ماه ميشود که صدای عدالت خواهی را بلند کردند و خواستار تطبیق قانون شدند؛ اما تاکنون به هیچ یک از خواست های قانونی شان رسیدگی صورت نگرفته است.
وی افزود که امروز در اعتراض به عدم رسیدگی به خواست های مشروع و قانونی شان، تابوت نمادین قانون و دموکراسی را بالای موترها گذاشته و در شهرکابل حمل می­کنند.
اين نامزد معترض گفت: (تصميم داريم که اين دوتابوت را تا دروازۀ ارگ رياست جمهورى برسانيم؛ اما فکرمى کنيم که  با مخالفت دروازه بانان ومحافظان ارگ مواجه شويم.)
آرزو صافی يکى دیگر از نامزدان معترض از ولایت کندهار، با انتقاد از اینکه پولیس اجازۀ برپا کردن خیمه تحصن را برای شان نمی­دهد، افزود: «به همین دلیل مجبور شدیم که لباس سیاه بر تن کنیم و دستان خود را با زنجیر بسته و خود را داخل قفس ها زندانی کنیم.»
موصوف، هشدار داد اگر به این بن بست پایان داده نشود، به صدای عدالت خواهی شان ادامه می­دهند.
مسئولان کميسيون مستقل انتخابات، قبلاً در خصوص نگرانى هاى ۱۲ نامزد معترض انتخابات ولسی جرگه گفته بودند که رسیدگی به این چالش‌ها، از مسئولیت‌های کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی مى باشد و کمیسیون مستقل انتخابات، با درنظرداشت فیصله‌های کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی، نتایج نهایی ولایت‌ها را اعلام  کرده است.
اما کمیسیون شکایات انتخاباتی، تاکنون در مورد رسیدگی به شکایات ۱۲ نامزد معترض زن، ابراز نظر نکرده است.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.