کابل (پژواک، ١٥ جوزا ۹۸): نامزدان معترض زن که نيروهاى امنيتى، خيمۀ تحصن آنها را در کابل برچيده اند، مدعى اند که پوليس آنها را لت و کوب نموده و بايد اعادۀ حيثيت شوند.
از بیش از هشتاد روز بدین‌سو، شماری از نامزدان معترض زن در انتخابات گذشته ولسى جرگه (ماه ميزان ١٣٩٧) در درب ورودی ارگ ریاست جمهوری، خیمه تحصن برپا کرده بودند؛ اما دو شب قبل پولیس کابل خیمه‌ تحصن آنان را با به کارگیری زور، برچیده و معترضین را از محل دور ساخته‌ اند.
نامزدان معترض زن، ١٢ تن اند که مربوط به حوزه‌های انتخاباتی هرات، کندز، ننگرهار، هلمند، بغلان، میدان ‌وردک و حوزه کوچی‌ها مى باشند.
آنها از حکومت خواسته بودند که به خواست‌ های آن‌ها رسیده‌گی و فرمان تشکیل محکمه اختصاصی را برای بررسی اسناد و مدارک آن‌ها صادر کند.
این معترضین، امروز (شنبه) در مقابل دروازه ورودی لوی څارنوالی تجمع اعتراضی را تشکیل داده بودند و خواستار رسيدگى به حقوق شان شده گفتند که بايد اعاده حيثيت شوند.
نجیبه فایض هلمندی، نامزد معترض از ولایت هلمند که به نمايندگى از ديگران صحبت مى کرد گفت که نيروهاى امنيتى، در شب جمعه خيمۀ تحصن آنها را به زور برچيدند.
او مدعى شد که پوليس، نامزدان معترض را حين برچيدن خيمه لت و کوب کرده اند.
نجيبه فایض افزود: "امروز آمدیم تا نسبت برخورد غیرانسانی که پولیس مرد و زن بالای ما انجام دادند، اعاده حیثیت نموده و به مبارزه خود ادامه دهیم." 
پژواک تلاش کرد که با مسئولان در وزارت داخله و قوماندانى امنيه کابل در مورد گفتگو کند؛ اما با تلاش هاى زياد تماس به آنها برقرار نشد.
هیله مجتبی نامزد معترض دیگر از ولایت پکتیکا گفت که آنها خیمه تحصن را به خاطر دفاع از آرای مردم برپا کرده بودند و دولت کوشش کرد که در میان نامزدان معترض، تفرقه و بی اتفاقی ايجاد کند؛ اما موفق نشد. او نيز افزود که پوليس نامزدان معترض را لت و کوب کرده اند.
وی گفت: "ما به اعتراض خود ادامه می دهیم تا حق ما داده شود؛ زیرا خواست این نامزدان معترض فراتر از قانون نیست."
موصوف ازحکومت خواست که کمیته ای توظيف کند تا به خواسته هاى اعتراض کننده گان رسيدگى کند.
نصرت رحيمى سخنگوى وزارت امور داخله گفته است که پيش از جمع کردن خيمۀ تحصن اعتراض کننده گان يادشده، يک فرد انتحارى که مى خواست حمله انتحارى را در محل خيمه تحصن انجام دهد، از سوى پوليس شناسايى، زخمى و دستگير گرديد.
اما هیله مجتبی گفت که کدام قصد حمله انتحارى در اين محل وجود نداشت، بلکه اين يک دسيسه حکومت بوده تا معترضان را بترساند و ساحه را رها کنند.
هيله افزود که معترضين، امروز عريضه اى را که شامل درخواست هاى شان بوده، به لوى څارنوالى سپردند.
جمشید رسولی سخنگوی لوی څارنوالی، به آژانس خبرى پژواک گفت که عریضۀ اين معترضان، به شعبه مربوطه راجع شده و اين موضوع پيگيرى مى شود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.