کابل (پژواک، ۱۹جوزا ۹۸): نامزدان معترض زن که از دو ماه به اینسو در شهرکابل خیمۀ تحصن بر افراشته اند و سه تن شان دست به اعتصاب غذایی زده  اند، می گویند که حکومت متعهد شده که کميته ای  راجهت بررسى اسناد آنها توظيف مى نمايد.
این نامزدان معترض زن که تعداد شان به ۲۰ تن می رسد و مربوط ١١ حوزۀ انتخاباتى از ولایت های هلمند، کندهار، ننگرهار، میدان وردک، پکتیکا، لوگر، بغلان، تخار، بدخشان، سمنگان، هرات و حوزه کوچی ها می باشند، از دوماه  به اينسو در مقابل دروازۀ ورودى ارگ  رياست جمهورى و نزديکى ریاست اجرائیه خیمه تحصن برپا کرده اند.
نامزدان معترض زن، کمیسیون‌های انتخاباتی را متهم به فساد گسترده در انتخابات پارلمانی سال گذشته مى نمايند و قبل ازاين، خواستار ايجاد محکمۀ اختصاصى براى رسيدگى به معضلات انتخاباتى شده اند .
آنان، امروز در ۶۰مین روز تحصن خود، هشدار دادند که اگر به صدای شان پاسخ داده نشود، خود شانرا در مقابل دروازه ارگ آتش خواهند زد.
هیله مجتبی نامزد معترض از ولایت پکتیکا به آژانس خبری پژواک گفت: "امروز دو ماه مکمل از اعتصاب ما می گذرد، خواست ما از حکومت این است که یک محکمه و یا کمیته اختصاصی را به خاطر اعاده حقوق از دست رفتۀ ما ایجاد کند؛ تا اسناد ما به درستی بررسی شود."
وی افزود که سه نامزد معترض، دست به اعتصاب غذایی زده اند.
خانم مجتبى افزود که هرچند شب گذشته حمدالله محب مشاور شورای امنیت، با آنها ديدارکرد و ضمن اينکه ازتلاش هاى حکومت براى حل مشکل معترضين خبرداد، از کسانی که دست به اعتصاب غذایی زده بودند، خواست تا اعتصاب خود را پايان دهند.
او گفت: (مُحب متعهد شد که به زودى کميته اى را موظف مى نمايند تا به خواسته هاى قانونى معترضان زن رسيدگى کند.)
به گفتۀ هيله مجتبى؛ درپى درخواست حمد الله محب، معترضین اعتصاب کننده اعتصاب خود را شکستند؛ اماد رعين حال  هشدار دادند درصورتى که به خواست شان رسیدگی نشود، برعلاوه این سه تن، همه نامزدان معترض دست به اعتصاب غذایی خواهند زد.
وى افزود که نامزدان معترض، به اين مقام بلند پايۀ حکومت گفتند که اگربه خواست آنها پاسخ داده نشود، در مقابل دروازه ارگ رياست جمهورى خود را آتش ميزنند.
منبع گفت که سه نامزد معترض که دست به اعتصاب غذايى زده اند؛ شامل آرزو صافی نامزد معترض از ولایت کندهار، هدیه حمیدی از ولایت هلمند و رحیمه تره کی نامزد کوچی ها مى باشند، که ازجمله وضعيت صحى خانم تره کى وخيم گزارش شده و به همين دليل، به شفاخانه انتقال گرديد.
خبرنگار پژواک، از شفاخانه بلاسم  گزارش ميدهد که خانم تره کى راحت ترصحبت کرده نمى تواند و از سه روز به اين سو، چيزى نخورده است.
حسیب الله داکتر موظف بخش داخله شفاخانه بلاسم، به پژواک گفت که رحیمه تره کی، فشار بلند دارد ومهمتراينکه از مريضى شکر نيز رنج ميبرد .
وی افزود که نخوردن غذا به مریضان شکر، آنقدر خطرناک است که سبب مرگ مریض می شود، مریضی را که به شفاخانه آوردند، به حالت نیمه بی هوشی بود و اگر در انتقالش تعلل می کردند، به حالت کوما می رفت.
 داکترموظف علاوه کرد که به این مریض، تنها سیرم تطبيق گرديده واگرازخوردن غذا امتناع ورزد، بدون شک  صحتش بار ديگر وخيم خواهد شد .
انتخابات ولسى جرگه، در ۲۸ و ۲۹ میزان سال گذشته و متعاقباً در پنجم عقرب در کندهار در سراسر کشور به استثنای ولایت غزنی برگزار و نتايج آن، بعد از چند ماه اعلام شد.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.