کابل(پژواک، ۲۷ دلو ۹۷): ریاست جمهوری بسته های معلوماتی «شرایط معرفی نامزدان عضویت کمیسیون های انتخاباتی و رؤسای دارالانشاها» را با نماینده گان احزاب سیاسی شریک ساخت.
در خبرنامه دفتر مطبوعاتی مرکز رسانه های حکومت که یک کاپی آن، در اختیار آژانس خبری پژواک قرار گرفته، آمده است که در نشست امروز، احمد راشد توتاخيل نماینده رییس جمهور محمد اشرف غنی  به نماینده گان ۷۲ حزب سیاسی ثبت شده در وزارت عدلیه، شرایط معرفی نامزدان عضویت کمیسیون های انتخاباتی و رؤسای دارالانشاهای این کمیسیون ها از سوی احزاب سیاسی را توضیح داد.
خبرنامه افزوده است که در این نشست، افزون بر شریک ساختن بسته های معلوماتی «شرایط معرفی عضویت کمیسیون های انتخاباتی و رؤسای دارالانشاءها»  از آنها خواسته شد؛ تا در خلال یک هفته افراد واجد شرایط را معرفی کنند.
بر پایه معلومات منبع، یک واحد کاری موقتی برای ایجاد هماهنگی به این امور، از سوی دفتر حقوقی ریاست دفتر «مقام عالی ریاست جمهوری»، در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت ایجاد گردیده است.
این در حالی است که طرح تعدیل قانون انتخابات، روز سه شنبه ۲۳ دلو سال روان، در جلسه کابینه مورد تصویب قرار گرفت و توسط رئیس جمهور توشیح شد.
این طرح، قبلاً در جلسات مشترک به ریاست سرور دانش معاون دوم رییس جمهور، از سوی احزاب سیاسی، نامزدان ریاست جمهوری و نهادهای مدنی مرتبط به انتخابات، به اتفاق آرا مورد تأیید قرار گرفت.
در پى توشيح طرح تعديل قانون انتخابات، رييس جمهورغنى طى فرمان تقنينى،  تمامى کميشنران بشمول رؤساى هردو کميسيون انتخاباتى را از وظايف شان برکنار و لوى څارنوالى با انتشار خبرنامه اى گفته است که اين کميشنران، از کشور ممنوع الخروج مى باشند.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.