کابل (پژواک، ۲۹ جدی ۹۷): نامزدان معترض کوچی ها میگویند که نتایج انتخابات را قبول ندارند؛ زیرا ۷۰ درصد آرای استفاده شده در حوزه کوچی ها، خيالی و جعلی است.
کمیسیون مستقل انتخابات، به تاریخ ۲۴ جدی، فهرست نامزدان پیشتاز حوزه کوچی ها را اعلان نمود.
بر بنیاد اعلان نتایج ابتدایی؛ الحاج شاه وزير تره خیل با کسب  ٢١٧٣٨رای، حبيب الرحمن افغان با حصول ٥١٤٨ رای، ميرويس حسين خیل با اخذ ٤٦٧١ رای، ننگيالی لونگ با ٤١٤٧ رای، حاجی پرويز عرب زاده با ٣٦٢٩ راى، الحاج حيدر جان نعيم زوى با٣٢٧٠ راى، رسول خان کوچی با ٢٨٥٣ راى، حميده احمدزی با ١٩٤٠ راى، مريم سليمان خیل با ٨٣٩ راى و فرزانه کوچی با کسب ٧٩٨ رای در زمره نامزدان پیشتاز حوزه کوچی ها میباشند.
حدود ۲۸ نامزد معترض کوچی ها و شماری از طرفداران آنان، امروز طی تدویر نشست خبری درکابل اذعان کردند که نتایج اعلان شده را قبول ندارند.
از جمع  نامزدان معترض، ذوالفقار ستانکزی گفت که در حرکت دفاع از آرای پاک کوچی ها، ۳۰ نامزد حوزه کوچی ها عضویت دارند که از جملۀ آنها مریم سلیمان خیل و فرزانه کوچی در زمره نامزدان پیشتاز حوزه کوچی ها قرار گرفته اند.
نامبرده افزود که این حرکت، از آرای ۲۸ نامزد دیگر دفاع می کند.
به قول موصوف، از ۱۵۱۵ محل کوچی ها در ۶۰۴ محل رای داده شد؛ اما از جمع محلات ذکرشده، در ۱۹۹ محل، به نفع نامزدان مشخص آرای خیالی و جعلی استفاده شده است.
نامبرده گفت: "در روز نخست انتخابات گفته بودیم که در حوزه کوچی ها از ۱۸ تا ۲۰ هزار رای استفاده شده که آرای پاک و سوچه است، ولی  امروز در سیستم کمیسیون انتخابات، ۶۶۴۷۰ رای وارد سیستم شده که ازاین جمله ۴۶ هزار رای خیالی ، تقلبی و تزویری است."
ستانکزی افزود: "در کمیسیون انتخابات یک باند مافیا حضور دارد که به نفع نامزدان مشخص، صندوق ها را از آرای جعلی، تقلبی و تزویری پر کرده  و آن را وارد سیستم نموده است."
 سید محمد حریف یکتن از نامزدان معترض دیگر حوزه کوچی ها نیز گفت که کمیسیون مستقل انتخابات در سیستم خود، ۷۰ درصد آرای خیالی و جعلی را افزوده است، که اعلان این نتایج، به هیچ وجه قابل قبول آنها نیست.
نامبرده کاپی های سه جدول را به رسانه ها نشان داد که در آن میرویس حسین خیل و ننگیالی لونگ آرا ندارند؛ اما در جدول دیگر به نفع آنها، صدها رای در سیستم افزوده شده است.
موصوف گفت درصورتیکه به شکایات در خصوص حرکت دفاع از آرای پاک کوچی ها رسیدگی صورت نگیرد  و آرای پاک از ناپاک تفکیک نشود، به حرکت های مدنی گسترده متوسل خواهند شد.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.