کابل (پژواک،۲۳ جدی۹۷): شماری از نامزدان معترض ولایت های بغلان، تخار، بدخشان و کندز؛ ضمن خواستار ابطال تمامى آرای ولايات شمالشرق، هشدار دادند که اگر به خواست های مشروع شان رسیدگی صورت نگیرد، انتخابات ریاست جمهوری را در ولایات شان  تحریم می کنند.
بیش از۲۰نامزد معترض زون شمالشرق (بغلان، تخار، بدخشان و کندز)، امروز یکشنبه دريک نشست خبری در کابل، اعتراضات شانرا با رسانه ها بیان کردند.
محمد اکمل مونس نامزد معترض ولایت تخار که در این نشست حضور داشت، گفت که در انتخابات ولسی جرگه ۱۳۹۷، تقلب و تخلف گسترده صورت گرفته و این انتخابات نه تنها برای مردم کشور، بلکه برای جامعه جهانی نیز مورد قبول نیست.
وی افزود که نامزدان معترض چهار ولایت شمالشرق افغانستان می خواهند که آرای بايومتریک و بدون بايومتریک از هم تفکیک شود؛ در غیر آن مانع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ولایت های یادشده خواهند شد.
شکریه پیکان عضو ولسى جرگه و از نامزدان انتخابات ولسى جرگه در ولايت کندز گفت که بدون شک در انتخابات پارلمانی گذشته تقلب، تخلف و خیانت وجود داشته است.
خانم پیکان اضافه کرد: "در حق مردم و آرای مردم کندز، خیانت صورت گرفت و سرنوشت مردم این ولایت به معامله گرفته شده است."
وی گفت باید کمیسیون مستقل انتخابات، به خواسته های مشروع نامزدان معترض در ولایت های تخار، بغلان، کندز و بدخشان جواب مثبت بدهد؛ درغیر آن عواقب خطرناک خواهد داشت.
در قطعنامه اين معترضان که از سوى جنید الله عینی نامزد معترض ولایت بدخشان قرائت گردید، ذکر شده است که شمارش مجدد تمام آراى چهار ولایت زون شمالشرق، حذف تمامى آرای غیر بايومتریک، حذف آرای افراد زیرسن قانونی، حذف آرای تکراری و به کیفر رسانیدن متقلبین و خائنین روند انتخابات، از خواسته هاى آنها مى باشد.
در ادامۀ قطعنامه آمده است که با ابطال آرای انتخابات ولسی جرگه در ولايت ياد شده، به طور مجدد  وهمزمان با انتخابات ریاست جمهوری در ولایات مذکور انتخابات برگزار گردد.
درپايان قطعنامه هشدارداده شده است در صورتی که به خواستهاى بر حق و مشروع آنها رسیدگی نشود، به اعتراضات گسترده تر متوسل می شوند، درب دفتر مقام ولايات و شاهراه ها را می بندند و انتخابات ریاست جمهوری در ولایت های یادشده تحریم می کنند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.