کابل (پژواک، ۳ جدی ۹۷): یک منبع کمیسیون مستقل انتخابات، می گوید که مسئولان ساحوی برخى ولایات که تقلب گسترده صورت گرفته و پروسه انتخابات با چالش مواجه شده است، به زودی برکنار و تحت پیگرد قرار می گیرند.
یک منبع کمیسیون مستقل انتخابات که خواست نامی از وی گرفته نشود، به آژانس خبری پژواک گفت که ارزیابی کمیسیون مستقل انتخابات، نشان می دهد که شماری از رؤسای ولایتی در کارشان ناکام بوده اند و باید همراه شان محاسبه شود.
موصوف در رابطه به اینکه چه تعداد از رؤسای ولایتی کمیسیون برکنار و تحت پیگرد قرار می گیرند؟ جزئیات ارایه نکرد؛ اما گفت رؤسايی که از خود شایستگی نشان داده و در امور محوله خوب درخشیده اند، مورد تقدیر قرار می گیرند.
این در حالی است که در انتخابات ولسی جرگه ۲۸ و ۲۹ میزان در ۳۲ ولایت و ۵ عقرب در کندهار، تقلبات گسترده یی صورت گرفت که با واکنش های تُند کمیسیون شکایات انتخاباتی، احزاب سیاسی، نامزدان انتخابات ولسی جرگه و شهروندان رو به رو شد.
موصوف، با بیان اینکه در حال حاضر کار روی آرای ابتدایی کابل، پکتیا و بغلان جریان دارد، گفت که نتایج ابتدایی انتخابات پکتیا و بغلان، تا چهار روز دیگر اعلان می گردد.
اما منبع تصریح نمود که اعلان نتایج ابتدایی آرای کابل، زمانگیر است و ممکن در این هفته اعلان نشود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.