شهرکندهار(پژواک، ۵عقرب۹۷): والی سرپرست کندهار که صبح امروز، از برخی مراکز رایدهی دیدن می کرد، اطمینان سپرد که مشکلات تخنیکی زودتر حل خواهد شد.
 انتخابات در کندهار، که به سبب کشته شدن جنرال عبدالرازق به تعویق افتاده بود؛ صبح امروز(۵عقرب) بدون دو ولسوالی در سراسر این ولایت آغاز شد.
صبح امروز در شماری از مرکزها روند رایدهی با تاخیر شروع شد، در برخی مراکز کارمندان به استفاده از دستگاه های بایومتریک بلدیت نداشتند و در شماری مناطق دیگر، رایدهندگان با پيدا کردن اسامی شان در ليست با مشکل مواجه بودند.
اما عبدالحنان منیب سرپرست و معاون والی که به سطح شهر، از برخی مراکز دیدن می کرد، اطمینان داد که مشکلات تخنیکی  و غیره را که در جریان انتخابات موجود است، به سر وقت حل خواهد کرد.
به قول وی، کمیسیون انتخابات تلاش می ورزد تا حین بروز مشکل، اداره ولایتی را درجریان بگذارد و مشکلات را طور مشترک از بین ببرند.
ازجانب دیگر، مقام ولایت با انتشار خبرنامه اى نگاشته است که در انتخابات ولسی جرگه، مردم کندهار طور گسترده اشتراک ورزیده اند.
 منبع علاوه نموده است که تاکنون هزاران رای دهنده برای انتخاب نامزد مورد علاقۀ شان، به مراکز رایدهی رفته اند.
درخبرنامه درج است که تا کنون، هیچ مشکل امنیتی رخ نداده است.
برای انتخابات ولسی جرگه از کندهار، ۱۱۲ تن نامزد شده اند که ۱۲ زن نیز درآن شامل اند.
کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که درکندهار۵۶۷ هزار تن برای اشتراک در انتخابات ولسی جرگه ثبت نام کرده اند که ۷۳ تن شان زنان اند.
برای رایدهندگان، درکُل ۱۷۲مرکز فعال خواهند بود که دارای ۱۱۱۲ محل ذکور و اناث می باشد؛ از جمله مراکز متذکره ۴۰ مرکز در شهر کندهار و ۲۶ دیگر در ولسوالی سپين بولدک موقعیت دارد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.