کابل (پژواک، ۳ عقرب ۹۷): مشاور امنیت ملی افغانستان با نماینده خاص ملل متحد بر روند صلح، انتخابات برگزارشده  و کنفرانس جینوا بحث کردند.
خبرنامۀ که به تاریخ ۳ عقرب، از سوی دفترمطبوعاتی شورای امنیت ملی، به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده نگاشته است که داکترحمدالله محب، مشاور امنیت ملی شام ديروز با تداميچی یاماماتو نماینده ويژه سازمان ملل متحد برای افغانستان دیدارنموده است.
منبع افزود است که تدامیچی یاماماتو درمورد کنفرانس جینوا که قرار است به تاریخ ۲۸ نومبر تدویر یابد، به حمدالله محب مشاور امنیت ملی معلومات ارائه کرد.
 موصوف افزود، که حمایت از روند صلح افغانستان، در اولویت کنفرانس جینوا قرار دارد.

ازجانب دیگر، مشاور امنیت ملی درعرصه های گوناگون، ازکمک های دوامدار ملل متحد ابراز سپاس نمود و بر حمایت از روند صلح به رهبری افغان ها اصرار ورزید.
 منبع اذعان کرده است که طرفین پيرامون برگزاری موفقانه انتخابات ولسی جرگه، روند صلح به رهبری افغان ها، امنیت و آمادگی برای تدویرکنفرانس جینوا بحث نمودند.
 تدامیچی یاماماتو نماینده ويژه سازمان ملل متحد برای افغانستان گفت که جامعه جهانی متعهد است تا در پروسه صلح و بخش های دیگراز حکومت افغانستان پشتیبانی نماید.
به اساس یک خبر دیگر،  داکترحمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی کشور با جاسیم الخالدی سفیرسعودی برای افغانستان نیز ملاقات نمود.
دراین دیدارطرفین راجع به روند صلح، تامین امنیت و گسترش همکاری های دو جانبه تبادل نظرکردند، سفیرعربستان سعودی ازکمک های کشور متبوعش، با افغانستان اطمینان سپرد.
حمدالله محب مشاور امنیت ملی پيشنهاد کرد که به منظور ترتیب پلان مبتنی بر توسعه همکاری ها میان کابل و ریاض، هیئت مشترک تخنیکی هردو طرف تعيين شود که به کمک های هرچه بیشتر دو جانبه زمینه را فراهم سازد.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.