Over 7,541 patients treated in Kandahar hospital in 2014

کندهار(پژواک، ٢حوت ٩٣): مسوولان شفاخانۀ ميرويس کندهارميگويند، در جريان  سال ٢٠١٤ ميلادى ٧٤٥١تن مجروحين حوادث مختلف به اين شفاخانه انتقال يافته که تعدادى از آنها در اثر جراحات شديد جان داده اند.
داکترمحمد داوود رييس شفاخانۀ ميرويس بابيان اينکه افراد ياد شده درحوادثى چون انفجارها، درگيرى ها و حوادث ترافيکى جراحت برداشته اند .
وى به آژانس خبرى پژواک گفت که در جريان سال گذشته ميلادى ١٠٥٦تن به شمول ١٩ طفل از اثر انفجارات ماين زخمى و به اين شفاخانه انتقال يافته اند که از  اين جمله ٢١٥ تن آنها زندگى خود را از دست داده اند.
وى افزود ، ٨٦٨ تن ديگرکه دراثرفيرهاى مجروح شده بودند نيز به شفاخانه انتقال يافته که پنج تن آنها طفل و متباقى کلان سال بودند، از اين جمله ٣٠٣ تن در اثر جراحات شديد جان داده و متباقى پس ازتداوى صحت ياب شده اند.
موصوف ميگويدکه تعداد تلفات حوادث ترافيکى نسبت به تلفات جنگ و انفجارماين ها خيلى بلند است و در جريان اين سال  ٥٥٢٧ تن به شمول ٣١١ طفل از بابت همچو حوادث جراحت برداشته وبه شفاخانه انتقال يافته که از جمله ١٤٨ تن آنها زندگى خود را از دست داده اند.
به گفتۀ وى، اين افراد در اثر  تصادم موتر، موترسايکل، زرنج و ساير وسايط کشته و مجروح گرديده اند، اما وى افزود که ٢٠ درصد افراد  تداوى شده با معيوبيت دايمى و فلج دست و  پاى  مواجه شده اند.
فرهاد مى افزايد که شفاخانۀ ميرويس به عنوان يک شفاخانۀ حوزوى فعاليت دارد و مجروحين  حوادث ترافيکى و جنگ ها از ولايات هلمند، زابل و اروزگان نيز به اين شفاخانه انتقال ميگردد.
از سوى ديگر مسوولان امنيتى کندهار ميگويند، تلاش دارند که برعلاوه جنگ ها و ماين ها، از حوادث ترافيکى نيز جلوگيرى کنند و  زندگى افراد ملکى را نجات دهند.
ضياء درانى، سخنگوى قوماندانى امنيۀ کندهار به آژانس پژواک گفت که مخالفين مسلح به عوض جنگ روبه رو با نيروهاى امنيتى ، راه ماين گذارى هاى زمينى را اختيار کرده که علاوه بر نيروهاى امنيتى، باعث تلفات افراد ملکى نيز ميشوند.
وى افزود:"نيروهاى امنيتى همه روز تلاش دارند که  از جاسازى ماين هاى مخالفين و  سايرفعاليت ها  تخريبى آنها در شهر و ولسوالى هاى اين ولايت جلوگيرى کنند،  وتا کنون با خنثى نمودن ده ها حلقه ماين زندگى  افراد ملکى را نجات داده است."
 
 موصوف درمورد افزايش قتل هاى هدفى گفت که همچو رويداد هاى جنبۀ جنايى دارد و ناشى از مشکلات شخصى ميان مردم ميباشد.
موصوف هر چند ارقام دقيق قتل هاى هدفى را  ارايه نکرد، اما گفت که پوليس فعاليت هاى خود را جهت جلوگيرى از همچو رويداد ها آغاز کرده و افراد دخيل در  اين رويداد ها وقت ناوقت دستگير  و به ارگان هاى عدلى و قضايى سپرده شده اند.
وى افزود که پوليس با تمامى توان از همچو حملات مخالفين مسلح جلوگيرى ميکند.
محمدالله خان، مديرترافيک کندهار ميگويد که اخيراً به اقدامات خود جهت جلوگيرى حادثات ترافيکى سرعت بخشيده اند.
موصو ف افزود بعد ازحادثۀ ترافيکى هفتۀ قبل درمسير شاهراه کابل-کندهار در زابل  که بيش از ٦٠  تن کشته ومجروح گرديد،  تقسيم اوقات مشخص را براى وسايط ٣٠٣ مسافربرى مشخص کرده که جدا انرا رعايت نمايند اما راننده متخلف با رفتار قانونى روبه رو خواهد شد.
به گفتۀ وى، اين فيصله رياست ترانسپورت وترافيک کندهار به اطلاع  ١٣نمايندگى هاى مسافر برى موترهاى ٣٠٣  رسانيده شده وازآنها جدا درخواست گرديده تا حين رفت وآمد در شاهراه کابل-کندهار، هرات –کندهار، فراه –کندهار و هلمند –کندهارآنرا رعايت نمايند .
او گفت که به اساس اين تصميم  منبعد هيچ  واسطۀ٣٠٣ نمى تواند قبل از ساعت ١٠:٠٠ قبل از ظهر داخل شهرکندهار شود،  وبايدمسير کابل-کندهار  را در هشت ساعت طى نمايد.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.