Senior Farah officials sacked, referred to AGO

فراه (پژواک، ٢٩جدى٩٣): شمارى ازمقامات بلندرتبه به شمول سرپرست ولايت فراه، به ظن اختلاس، از وظايف شان برکنار شده و ضمن معرفى به لوى څارنوالى، ممنوع الخروج اعلام گرديدند.
درمجموع شش تن شامل محمدعمرشيرزاد سرپرست ولايت، نجيب الله رييس امنيت ملى، محمد رزاق يعقوبى قوماندان امنيه، واکمن شگيوال رييس گمرک، کميسارسرحدى گمرک و رييس مبارزه با فساد ادارى فراه به دستور رييس جمهور اشرف غنى، برطرف و به څارنوالى معرفى شده اند.
بر اساس مکتوب رياست جمهورى، اين مقامات بر اساس گزارش واصله ازسرحد ابوالنصر فراهى ولايت فراه در سرحد با ايران، در مورد نقض مصوبات نمبر ٤٥ مورخ ٥ حوت ١٣٩٢ و نمبر ١٥ مورخ ١٦ سرطان ١٣٩٣ شوراى وزيران، با ورود تانکرهاى مواد نفتى بدون پرداخت محصول و ساير پرداخت ها از گمرک فراه، حدود شش عشاريه دو ميليون دالر امريکايى به عوايد دولت ضرر رسانده اند.
در فرمان رياست جمهورى تصريح شده است که براين اساس، آنها از وظايف شان سبکدوش بوده و موظف اند که جهت تکميل دوسيه بررسى موضوع، به لوى څارنوالى حاضر شوند وبه وزارت امور داخله دستور داده شده است که اين شش مقام فراه را ممنوع الخروج نمايد.
بر اساس فرمان، معاونين اين ادارات به حيث سرپرست تقرر يافته اند.
همچنان به مراجع مربوطه هدايت داده شده است که محمد صادق، لعل شاه، سيد شاه و احسان را  که در سرحد ابوالنصر فراهى محموله هاى نفتى را بدون طى مراحل قانونى اجازۀ ورود داده اند نيز هر چه عاجل دستگير نمايند.
دادالله قانع عضو شوراى ولايتى فراه، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين مکتوب رياست جمهورى، امروز به دسترس آنها نيز قرار گرفته است.
گفتنى است که سه هفته قبل، رييس جمهور به هرات نيز سفر کرد و طى فرمانى، ده ها تن از مقامات به شمول رؤسای ادارات څارنوالی، گمرک، معارف، موادنفتی، برق و ١٥ قوماندان امنیۀ ولسوالی ها و يکتعداد ولسوال هاى اين ولايت را نيز برکنار نموده و برخى از آنها را به څارنوالى معرفى نمود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.