Rassoul, Abdullah and Sayyaf woo voters

 

 
باميان(پژواک،١٢حمل٩٣): زلمى رسول نامزد رياست جمهورى، وعده نمود که به قرارداد معدن آهن حاجيگک باميان، جامۀ عمل مى پوشاند و صنعت توريزم را رشد ميدهد.
وى بعد از ظهر امروز، در گردهمايى که با شرکت هزاران تن در شهر باميان برگزار شد، گفت که در صورت برنده شدن در انتخابات، کار مهم وى اين خواهد بود که کار قرارداد معدن حاجيگک را دنبال نموده و آنرا به صورت اجرايى در مى آورد.
اين نامزد رياست جمهورى افزود که با استخراج آهن اين معدن، عوايد هنگفت به دولت رسيده و براى ده ها هزار تن، زمينۀ کار نيز فراهم ميشود.
معدن آهن حاجیگک در سال ۱۳۳۹هجری شمسى، شناسایی شده و١٦ کیلومتر طول و ۵۵۰ مترعمق دارد. در اين معدن که يکى از بزرگترين معادن دنيا به شمار ميرود، دو ميليارد تُن آهن وجود دارد.
کنسرسيوم کمپنى هاى هندوستان، قرارداد استخراج اين معدن را دوسال قبل با دولت افغانستان عقد نموده؛ اما کار آن تا حال آغاز نگرديده است.
وزارت معادن ميگويد که استخراج معدن آهن حاجیگک، سالانه حدود ٣٠٠ میلیون دالر را به خرانۀ دولت  واریز خواهد کرد.
زلمى رسول گفت تلاش ميکند که باميان را در بخش توريزم نيز رشد بدهد و هوتل هاى مجلل براى سياحان اعمار کند.
وى افزود که باميان ولايت امن است؛ ولى راه هاى منتهى به آن، نا امن بوده؛ اما وى امنيت آنرا تامين خواهد کرد.
اين نامزد از تامين انرژى برق نيز به مردم باميان وعده داد و گفت: ((وعده هاى ما هوايى نيست، تيم اعتدال و برابرى، امکانات ولايات را ارزيابى نموده و بر اساس آن وعده داده است و آنرا عملى ميکند.))
زلمى رسول علاوه کرد که در صورت موفقيت، در کابينه اش ٥٠ درصد به جوانان و ٢٠ درصد به زنان نقش ميدهد و حضور يک زن به حيث معاون دوم انتخاباتى وى، بيانگر نقش زنان است.
حبيبه سرابى معاون دوم زلمى رسول، درين گردهمايى گفت که در هشت سالى که به حيث والى باميان وظيفه داشت، اين ولايت محروم را به سوى شگوفايى سوق داده و وعده ميدهد که در حکومت آينده به سطح کشور کار مينمايند.
وى از مردم معذرت خواست که در آفتاب سوزان، ساعت ها انتظار کشيدند و به سخنان آنان گوش دادند.
اما برخى از مردم شکايت نموده ميگويند که اين گردهمايى، ساعت ٨ صبح برگزار شد و زلمى رسول و معاونش، ساعت ٢:٣٠ بعد از ظهر به باميان رسيد و آنها به علت انتظار زياد و تشنگى و گرسنگى، گردهمايى را ترک نمودند.
زلمى رسول را محمد اکبرى رهبر حزب وحدت ملى افغانستان، که قبلاً از گل آغا شيرزى نامزد رياست جمهورى حمايت کرده بود و جعفر مهدوى رهبر حزب ملت افغانستان نيز همراهى ميکردند.
اين چهارمين نامزد رياست جمهورى است که به باميان سفر نموده است؛ قبل ازين اشرف غنى احمدزى داکترعبدالله و گل آغا شيرزى، به اين ولايت سفر نموده و برنامه هاى خود را به مردم تشريح کرده اند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.