35 policewomen readied for poll duty in Faryab

 
ميمنه (پژواک،١٨حوت ۹۲): ده ها پوليس زن در ولايت فارياب، در مورد تامين امنيت انتخابات درحالى آموزش ديدند که کميسيون انتخابات، از کمبودى پوليس و کارمندان زن، ابراز نگرانى ميکند.
درين دورۀ آموزشى سه روزه که امروز در قوماندانى امنيۀ فارياب پايان يافت، ٣٥ پوليس زن در مورد امنيت انتخابات و تلاشى خانم ها در مراکز راى دهى، آموزش هاى لازم را فرا گرفته اند.
سمونمل عبدالمُطلب حمیدی استادى که اين عده پوليس ها را آموزش داده است، گفت که فارغين بخاطر امنيت و تلاشی زنان در مراکز رای دهی، گماشته خواهند شد.
 وی از پولیس های زن خواست که حین اجرای وظیفه، با زنان برخورد نیک کرده، حرمت خُرد و بزرگ را بکنند که این امر، باعث تقویت پولیس و علاقمندی زنان در صفوف شان خواهد شد.
ساتنمن محبوبه که هشت سال میشود در صفوف پولیس ایفای وظیفه میکند، گفت که در گذشته در موارد مختلف آموزش دیده بود؛ اما در این دورۀ آموزشى، در قسمت تامین امنیت انتخابات، موضوعات مهمی را یاد گرفته است.
وی علاوه کرد: "در گذشته که تازه شامل تشکیل پولیس شده بودم، برخى مردم به ما با دید بد مینگریستند؛ اما حالا مردم ضرورت پولیس زن را احساس میکنند و این مشکل رفع شده است."
نوریه پوليس ديگرى که آموزش ديده است، نيز گفت که در این دورۀ آموزشى، درس های عملی و نظری را خوانده اند که در گذشته یاد نداشتند.
وی افزود که فعلاً تعداد تمام پولیس زن بالاتر از ٤٠ تن است و این کافی نیست و باید در جذب زنان بیشتر کوشش شود.
مل پاسوال توریالی عبدیانی قوماندان امنیه فاریاب گفت که بر اساس مکتوب وزارت داخله، عنوانى مقام ولايت فارياب، بايد بيش از ٤٠٠ زن در مورد تامين امنيت و تلاشى خانم ها در روز انتخابات آموزش  ببينند.
عبديانى علاوه کرد که در مجموع ٢٤٠ مرکز راى دهى در روز انتخابات باز خواهد بود که در هر مرکز بايد دو زن، امنيت و امور تلاشى خانم ها را به دوش بگيرند.
اما سید معصوم معصومی مسوول دفتر ولايتى کميسيون انتخابات در فارياب، تعداد پوليس و کارمندان زن را نگران کننده خوانده گفت که وزارت زنان، به رياست زنان فارياب هدايت داده که ٤٠٠ زن را به کميسيون انتخابات معرفى کند، ولى اين کار تاحال صورت نگرفته است.
وى علاوه نمود: "نه تنها پوليس زن کمبود داريم، بلکه در برخى ساحات فارياب، کارمندان انتخاباتى زن نداريم و تلاش ميکنيم که اين خلا را پُر نماييم."
به گفتۀ معصومى، در جاهايى که پوليس زن وجود نداشته باشد، ٤ کارمند زن کميسيون انتخابات در هر مرکز راى دهى وجود ميداشته باشد که مکلف اند زنان راى دهنده را تلاشى کنند.
 منبع علاوه کرد که پس ازآغاز  مبارزات انتخاباتی، متقاضیان کارت رای دهى به شمول زنان دو برابر شده و از آغاز توزیع کارت تا کنون بيش از ١١٠ هزار تن کارت راى دهى گرفته اند، که ٣٧ درصد آنان را زنان تشکیل میدهند.
 گفتنى است که وزارت داخله، به تازگى اعلام کرده که ١٣هزار زن در روز انتخابات مسوولیت تلاشی زنان را در مراکز رای دهی درسراسر کشور به عهده خواهند داشت.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.