3 dead in Farah suicide attack

 
تعقيب دوم- فراه (پژواک، ٢٦ اسد ٩٢): سه تن به شمول يک قوماندان پوليس محلى در حملۀ انتحارى ولسوالى بالابلوک فراه، کشته شده و سه تن ديگر جراحت برداشت.
عبدالرحمن ژوندى سخنگوى والى فراه، به آژانس خبرى پژواک گفت که يک تن، حوالى ساعت ١١ قبل از ظهر امروز، قصد داشت تا ضابط جليل يکى از قوماندانان جهادى پيشين حزب جمعيت اسلامى را هدف قرار دهد؛ اما قبل از رسيدن به هدف منفجر شد.
وى افزود که جليل، مالک يک شفاخانۀ شخصى موسوم به "شهيد عبدالستار بختور" در منطقه است و در زمان حمله نيز در شفاخانه حضور داشت.
به گفتۀ ژوندى، مهاجم انتحارى قصد داشت که داخل شفاخانه شود؛ اما از سوى محافظان جليل، شناسايى شد و خود را در مقابل دروازۀ شفاخانه منفجر کرد.
وى علاوه کرد که قوماندان پوليس محلى قريۀ بهزک اين ولسوالى و دو محافظ جليل، کشته شده و سه تن ديگر جراحت برداشته است.
وى گفت که جليل، اکنون کدام وظيفۀ دولتى ندارد؛ اما پسرش (فريد) صاحب يک کمپنى امنيتى ميباشد که محافظت کاروان هاى اکمالاتى نيروهاى خارجى را برعهده دارد.
شرف الدين يکى از دکانداران منطقه گفت که سه تن، از اثر اين حمله کشته شده و سه تن ديگر جراحت برداشته؛ اما افراد کشته و مجروح را نمى شناسد.
اما ذبيح الله مجاهد سخنگوى طالبان مى گويد که اين حمله بالاى محمدعوض قوماندان پوليس محلى صورت گرفته است.
وى مى افزايد که در اين حمله، سه تن به شمول محمدعوض کشته شده و سه تن ديگر، جراحت برداشته است.
به گفتۀ وى، محمدعوض، سال گذشته يک پوليس محلى ٦٠ ساله را کشت، که سه سرباز خارجى را طى يک حمله به قتل رسانده بود.
به تاريخ ٦ ماه ثور سال جارى نيز يک کاروان نيروهاى امنيتى، در اين ولسوالى مورد حملۀ انتحارى توسط يکعراده ريکشا قرار گرفت.
نيروهاى آيساف در آن زمان گفته بودند که اين حمله تلفات نداشته؛ اما طالبان مسلح مدعى بودند که يک تانک نيروهاى ايتالوى با پنج سرباز آن کشور، در اين حمله از بين رفته اند.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.