کابل (پژواک، ۱۸ حمل ۹۸): موج تحول افغانستان، برگزاری لویه جرگه مشورتی را به نفع کشور ندانسته، آن را پُر هزینه ترین کمپاین انتخاباتی دانسته، پیشنهاد می کند که پول اختصاص داده شده به این جرگه، باید به خانواده های آسیب دیده توزیع می شد.
فوزیه کوفی رئیس و بنیانگذار جریان سیاسی «موج تحول افغانستان»، امروز در یک نشست خبری در کابل گفت در کشوری که بیش از ۵۰ درصد مردمان آن، زیر خط فقر زنده گی می کنند، برگزاری چنین جرگۀ پُرهزینه مناسب نیست.
موصوف افزود که بهتر بود حکومت، این هزینۀ پنج میلیون دالری را به خانواده های مستضعف، متاثر از خشک­سالی، و حوادث طبیعی توزیع می نمود.
وی گفت: «حکومت در این جرگه پنج میلیون دالر را خلاف سند بودجه به مصرف می رساند؛ بهتر بود از این پول برای بهبود زندگی شهروندان استفاده می شد و از نظر موج تحول افغانستان، تدویر لویه جرگه مشورتی صلح در شرایط فعلی لازم نیست.»
به گفته او، برای برگزاری لویه جرگه حالا دیر شده است؛ چون تلاش های جهانی و ملی صلح، تقریباً شکل گرفته است و صحبت در مورد به میان آمدن میکانیزم و چارچوب صلح، از دست دادن فرصت ها و نادیده گرفتن تلاش های شرکای بین المللی و جریان های موثر داخلی افغانستان است.
وی با تاکید گفت: «حالا که تمام شرکای بین المللی ما و سیاسیون افغانستان، تلاش های خویش را برای تامین صلح شدت بخشیده اند، حکومت افغاستان به تازگی پلان تدویر لویه جرگه را روی دست گرفته است.»
کوفی، با انتقاد از برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح گفت که تا به حال آجندا و هدف جرگه، از سوی حکومت مشخص نشده است.
به گفته او، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، هرنوع اقدام به سطح ملی، کمپاین انتخاباتی تلقی می شود وسوء استفاده از منابع دولتی به منظور کمپاین انتخاباتی می باشد.
اما سید علی کاظمی سخنگوی کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح، اظهارات فوزیه کوفی را مبنی بر کمپاینی بودن این جرگه درست ندانست و گفت که این، یک اجماع ملی جهت نظرخواهی در مورد یک پروسه ملی می باشد.
موصوف افزود که کمیسیون، از هر واحد مصرف شدۀ پول به مردم گزارش خواهد داد و هیچ گاه لویه جرگه، کمپاین انتخاباتی شده نمی تواند.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.