يک پوليس برای تامين صلح و محو فساد از ۱۰ ماه بدينسو روزه ميگيرد

 
مزارشريف (پژواک، ۲۷ قوس۹۱): يک پوليس نظم عامه در ولايت بلخ، از ده ماه بدينسو برای تامين صلح و محو فساد در کشور، روزه ميگيرد.
اين پوليس ۳۲ ساله، نظام الدين فروتن نام دارد و باشندۀ ولايت بغلان است.
وی اکنون درآمريت تخنيکی  لوای شش زون نظم عامۀ شمال ايفای وظيفه می نمايد.
نظام الدين فروتن، به تاريخ ۲۷ قوس در مصاحبۀ اختصاصی با آژانس خبری پژواک گفت: "روزه به خاطری ميگيرم که مسوولين با ديدن ما احساس شرم کنند؛ صلح بيارند و از فساد اداری دست بردارند."
وی که يونيفورم نظامی به تن داشت ونشانۀ روزه داری بر لبان خشکش نمايان بود؛ از ده ماه بدينسو، برای استقرار صلح و محو فساد اداری درکشور روزه گرفته است.
به گفتۀ وی، کشورش از يکسو به سبب جنگ و از طرف ديگر به خاطرفساد اداری، به سوی تباهی کشانيده ميشود؛ به همين خاطر وی به خداوند رجوع نموده تا به کشورش کمک نمايد.
فروتن در جريان صحبت هايش، دست خود را بر بيرق افغانستان که به بازوی راست وی چسپيده بود، گذاشت و با سوگند گفت که اگر سران ما طورى که صحبت می کنند، در عمل هم ثابت باشند؛ همه مشکلات از بين خواهند رفت.
وی از پروسه جاری صلح در کشورراضی نيست؛ زيرا که از يک طرف گفتگوی صلح صورت ميگيرد و از سوی ديگر، حملات انتحاری جريان دارد؛ انفجارات در مساجد صورت
گرفته و هر روز، ده ها افغان زندگی خود را از دست ميدهد.
به گفتۀ وی، تا کنون با فساد اداری روبه رو نشده؛ اما هر روز از رسانه ها ميشنود، مردم برايش قصه می کنند که کشورشان به طور کامل در فساد آغشته است.
نظام الدين درحالیکه با گرفتن نام افغانستان، گريه راه گلويش را گرفته بود گفت: "اين جاى شرم است که وطن افغان ها که يک وقت مردم از بهادری و راستکاری اش قصه ها به دهن داشت، امروز در تمامی جهان به حيث فاسدترين کشور اعلام ميشود."
وی افزود که به همين خاطر، وقتيکه درجريان وظيفه اش با کدام سرباز خارجی روبه رو ميشود، احساس خجالت می کند.
وى از رييس جمهور تقاضا کرد که بعد از اين، به جريان پروسۀ صلح، به کوشش هاى خود سرعت ببخشد و همچنان مسوولينى که در فساد شريک استند را دستگير نمايد و در روشنى قانون افغانستان، شريعت را بالايش تطبيق کند.
فروتن گفت که به نيت رضاى خدا براى کشور خود، از ده ماه بدينسو روزه گرفته و تا وقتى ادامه خواهد داد که صلح در کشور بيايد و فساد از بين برود.
نامبرده افزود که اين کار دينى را با تشويق و رضايت فاميل خود آغاز کرده است.
به گفتۀ وى، اگر روزۀ وى بالاى کسى تاثير نکرد، آماده است که قربانى دهد و اين سلسله را اعضاى ديگر خانواده اش به پيش ببرند.
فروتن گفت که وى چهار پسر (٧ ساله، ٩ ساله و ١١ ساله) و يک دختر سه ساله دارد، که حالا همراه همسرش در پلخمرى زندگى ميکنند.  
با آنکه نظام الدين در مراحل اول روزه، با بعضى مشکلات رو به رو شده، ولى بازهم از تصميمش منصرف نگرديده است.
نامبرده گفت که در اوايل برايش سخت تمام ميشد؛ ولى آهسته آهسته به آن عادت کرده و حالا برايش مفيد ثابت شده است.
به گفتۀ وى، او مريضى معده داشت که با گرفتن روزه، اين مشکل وى نيز بطور مکمل رفع شده است.
فروتن، با آرزومندى زياد گفت که اگر در کشور صلح بيايد و فساد از بين رفته باشد، تصميم دارد که به مکۀ مکرمه سفر کند و درآنجا افتار نمايد، ورنه تمام عمر روزه خواهد گرفت.
عبدالمصور احمدى مسوول مطبوعاتى لواى نمبر شش نظم عامه، در مورد گرفتن روزۀ فروتن  گفت که همۀ لوا، به اين اقدام اسلامى وى افتخار ميکنند.
موصوف افزود که نامبرده براى تغييرات مثبت، اين کار را انجام داده است و همۀ لوا، در بدل اين کار، با وى سلوک و رويۀ خوب ميکنند.
احمدى به پژواک گفت: "همۀ ما براى حفاظت کشور خويش برآمده ايم، ولى فروتن نسبت با ما مقام عالى دارد؛ درکنار قربانى بالاى نفس خود نيز غالب است، که براى نگهدارى کشور از ده ماه بدينسو روزه گرفته است."
عبدالمتین واحدی ضابط ارشد لواى نمبر شش نظم عامه و امام همین مسجد، به آژانس خبری پژواک گفت: فروتن با آنکه از ده ماه گذشته به اینسو به خاطر از بین بردن فساد و آوردن صلح در کشور روزه گرفته است، یک مسلمان پرهیزگارنيز ميباشد.
موصوف افزود، اکثراً پنج وقت نماز را درجماعت ادا کرده و با تمام سربازان رویۀ خوب میکند.
وى افزود: وقتى من خبر شدم که فروتن به خاطر از بین بردن فساد و آوردن صلح در کشور روزه میگيرد، در دلم قدر او دیگر هم افزایش یافت.