برخى موسسات مربوط به زنان در ننگرهار فعاليت غيرقانونی دارند

 
جلال آباد (پژواک، ۲۰ قوس۹۱): انيسه عمرانی رييس امور زنان ولايت ننگرهار می گويد بعضی موسساتی که در ولايت ننگرهار برای زنان کار می کنند، غيرقانونی بوده و از اين رياست جواز نگرفته اند.
انيسه عمرانی رييس امور زنان اين ولايت، امروز (٢٠قوس)، در مصاحبۀ اختصاصی با آژانس خبری پژواک گفت: اداراتی موجود اند که از دونرها پول ميگيرند؛ اما بدون آنکه رياست امور زنان را در جريان بگذارند، کارهايی را انجام ميدهند.
وی افزود: "آنان بخاطرى رياست زنان را در جريان نمی گذارند که ما از کارهای ايشان تفتيش ميکنيم و آنها نمی خواهند که به اثر تفتيش، فساد کاری شان افشا گردد."
وی گفت حق قانونی رياست امور زنان است تا از کارهای موسساتى که دربخش زنان مصروف فعاليت اند، نظارت نمايد.
انيسه افزود که مسوولين اين موسسات، در پوست های کاری خود، اعضای خانوادۀ خود را به کار گماشته اند و همه پول، به جيب های شخصی شان ميرود.
رييس امور زنان، از کدام موسسه نام نگرفت؛ اما علاوه کرد که اين موسسات در مناطق بسيار دورافتاده برای زنان، ورکشاپ ها و پروگرام های آموزشی را ترتيب نموده اند؛ اما صرف به نام است و پول آن به جيب های شخصی ميرود.
عمرانی افزود که قبل از اين نيز به مقام ولايت شکايت نموده و در آيندۀ نزديک، به سطح ولايت و مرکز نيز شکايت خواهد کرد.
وی درحالی از اين موسسات شکايت می کند که برخی زنان ننگرهار می گويند که امور اين رياست، براساس روابط پيش مى رود.
ناجيه باشندۀ جلال آباد گفت که در رياست امور زنان، فساد موجود است و اين رياست، تنها زنانى رابه ورکشاپ ها و اجلاس امتيازی ديگر دعوت می نمايد که با مسوولين اين رياست، رابطه داشته باشند.
وی افزود: "در ورکشاپ ها تنها از آنانى تکراراً دعوت به عمل مى آيد که دخترخاله رييس صاحب و يا از خويشاوندان کدام صاحب ديگر باشد."
به گفتۀ وی، اخيراً در شهر برای بعضی زنان، سيستم کوپون سه ماهه ترتيب شده؛ اما متاسفانه که زنان مستحق در آن شامل نيست اند و تنها زنانى از کوپون مستفيد گرديده اند که در رياست امور زنان، مامور اند و يا با مسوولين اين رياست رابطۀ فاميلی دارند.
اما رييس امور زنان ننگرهار، اين را رد نموده و ملامتی را به عهدۀ اداراتى انداخت که در بخش زنان کار می کنند.
موصوف افزود که دعوت نمودن زنان به ورکشاپ ها و جلسات ديگر، کار آنها نيست؛ هر اداره اى که داير کنندۀ جلسه است، دعوت اشتراک کنندگان نيز از سوی آنها صورت ميگيرد.
وی گفت: "درست است که مامورين ما کوپون گرفته اند؛ اما آنها نيز غريب اند و اينطور نيست که همۀ کوپونها را از آن خود کرده باشند."