لغمان ( پژواک، ٣٠ سرطان ٩٢): مسوولين ولايت لغمان مى گويند  که امنيت اين ولايت نسبت به قبل ٨٠ درصد بهتر گرديده و تمامى راه هايى مواصلاتى مرکز و ولسوالى ها گشايش يافت  است .
مل پاسوال فضل احمد شيرزاد قوماندان امنيه اين ولايت به آژانس خبرى پژواک گفت که اکنون راه هاى همه ولسوالى هاى لغمان کاملاً باز ميباشد .
 وى مى گويد که قبلاً تنها شاهراه مهترام – قرغه يى باز و متباقى ديگر مسدود شده بود .
به گفتۀ قوماندان امنيه ، وضعيت امنيتى اين ولايت اخيراً از اثر هماهنگى ادارۀ ولايتى و ارگان هاى محلى بهتر گرديده و ٩٠ در صد امنيت لغمان تحکيم گرديده است .
 وى مى گويد، در هفت ماه اخير در وضعيت امنيتى لغمان از اثر هماهنگى خوب و ايجاد پوليس محلى  کاملاً تغيير آمده است .
وى افزود :((درهفت ماه گذشته به مخالفين مسلح شکست سخت داده ايم که درحدود ٨٠ تن آنها کشته و بيشتر از ١٠٠ تن مجروح گرديده است .))
 شيرزاد مى گويد ، اکنون تنها يک موتر  رينجر ميتواند ، با همرا ه يک محافظ سفر نمايد .
په گفتۀ وى،اکنون پوليس محلى درتمامى ولسوالى اين ولايت ايجاد شده و تاثير مثبت به وضعيت امنيتى گذاشته است .
به گفتۀ قوماندان امنيه ، نيروهاى امنيتى لغمان اکنون مصروف وضعيت دفاعى است و تمامى نيروهاى امنيتى امور انکشافى در بخش امنيتى به پيش ميبرد .
 موصوف مى گويد که اکنون ٨٥٠ پوليس محلى در لغمان فعال است که در تحکيم امنيت تلاش مى نمايد؛ اما مى افزايد که همکارى مردم نسبت به قبل با نيروهاى امينتى بيشتر گرديده است.
 قوماندان امنيه لغمان در مورد جرايم جنايى گفت که اکنون همچو رويداد ها کاهش يافته و در ماه   گذشته فقط يک قضيۀ قتل با پوليس ثبت گرديده که عامل ريداد نيز بازداشت شده است.
 
 
 
 
 سخنگوى والى لغمان نيز مى گويد که وضعيت امنيتى لغمان بهترگرديده و اکنون ٨٥ در صد مناطق لغمان در تصرف حکومت قرار دارد ؛ اما مى افزايد که راه هاى مواصلاتى تمامى ولسوالى گشايش يافته است.
 گلزارسنگروال رييس شوراى ولايتى لغمان به پژواک گفت که اکنون امنيت نسبت به قبل در لغمان تامين گرديده ؛ اما هنوز هم مشکلات در برخى از ولسوالى ها وجود دارد.
موصوف مى گويد که قبلاً فاصله بين مردم و اداره ولايتى زياد بود، هيچ نوع هماهنگى بين ادارت امنيتى و ساير ادارت وجود نداشت ؛ اما اخيراً تمامى همچو مشکلات از بين رفته است و تاثير مثبت روى امنيت گذاشته است .
  زيفنون ساپى نمايندۀ مردم لغمان در ولسى جرگه نيز امنيت لغمان نسبت به قبل خوب خواند و مى گويد که اخيراً وضعيت امنيتى اين ولايت با تغيير مسوولين ولايتى ، نسبت به قبل بهتر گرديده است.
موصوف مى گويد :(( لازم است ، تا در ولايات ديگر نيز همچو مسوولين به هدف هماهنگى بين ادارت توظيف گردد.))
 رسول خان باشندۀ ارمل ولسوالى الينگار به آژانس پژواک گفت که مخالفين مسلح قبل آز اين به شکل آزاد رفت وآمده کرده ميتوانست ؛ اما با ايجاد پوليس محلى منطقه را ترک کرده است .
وى مى گويد ، وضعيت امنيتى  تمام مناطق از اثر عمليات نظامى اخير بهتر گرديده است.
 شکيبا غورځنگ يکى از فعالين جامعۀ مدنى مى گويد که وضعيت امنيتى لغمان بهتر گرديده و ميتواند به ولسوالى هاى دور دست با اطمنان سفر نمايند .
وى مى افزايد ، آنها اکنون مصروف پيش بردن برنامه هاى آگاهى عامه در دولت شاه ، بادپښ و همچو مناطق ديگر هستند .
 عاکف الله باشندۀ شکرمان ولسوالى دولت شاه مى گويد هر چند مخالفين مسلح در اين ولسوالى وجود دارد؛ اما وضعيت امنيتى آن نسبت به قبل بهتر گرديده است.
موصوف گفت، هنوزهم مخالفين مسلح در يکتعداد مناطق فعاليت دارند؛ اما اکنون حضور آنان نسبت به قبل کمرنگ ميباشد.
 وى افزود ، تشکيل پوليس افزايش يافته و ديگر اينکه تعداد زيادى از مخالفين مسلح طى عمليات انجام شده کشته شده اند .
عاکف الله مى گويد که مردم از جنگ و ناامنى تنگ آمده و در بخش تامين امنيت با دولت همکارى مى نمايند .
 قابل ذکر است که ولايت لغمان علاوه بر مرکز،  پنج ولسوالى دارد و تمامى راهايى مواصلاتى آن به مرکز باز است و به گفتۀ مسوولين محلى ، مخالفين مسلح تنها در چند دره چون سنگره ، شمتک ، گل ارام و ديگر حضور دارند.