کابل(پژواک، ۲ جدی ۹۸): کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که تاکنون بیش از چهار هزار شکایت از سوى يک تيم انتخاباتى به ثبت رسیده است.
محمد رضا فیاض، معاون سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز به آژانس خبرى پژواک گفت که از آغاز صبح تاکنون بیش از چهار هزار شکایت از سوی تیم ثبات و همگرایی به ثبت رسیده است.
وی، از اخذ فورم شکایت از سوی تکت انتخاباتی امنيت و عدالت به رهبرى رحمت الله نبیل خبر داده و گفت که ممکن فردا برخی از دسته های انتخاباتی دیگر نیز شکایات شان را ثبت کنند.
جواد قادری، نماینده دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی گفت که تاکنون چهار هزار و ۶۳ شکایت توسط این تیم در کميسيون شکايت انتخاباتى به ثبت رسیده است.
وی گفت که شکایات درج شده، شامل هشت ولایت از جمله کندهار، ننگرهار، پکتیکا، پکتیا، لغمان،  کنر، هلمند و خوست می باشد.
موصوف گفت که شکایات درج شده در مورد ۳۰۰ هزار رای غیرقانونی، از جمله ۱۳۷ هزار، ۱۰۲ هزار و ... می باشد که اسناد کافی را در این خصوص به کمیسيون شکایات انتخاباتى تسلیم شده است.
کمیسیون مستقل انتخابات دیروز نتایج ابتدایی انتخابات ششم میزان ریاست جمهوری را اعلام کرد که بر اساس آن محمد اشرف غنی با کسب ۵۰،۶۴ در صد نامزد پیشتار این انتخابات اعلام شد.
به اساس این نتایج، داکتر عبدالله عبدالله نامزد دیگر انتخابات با کسب بیش از ۳۹ درصد رای در میان ۱۴ نامزد، در رده دوم قرار دارد.
اما به دنبال اعلام نتایج شماری از دسته های انتخاباتی بر اعلام نتایج ابتدایی انتقاد کردند و گفتند که شکایات شان را ثبت می کنند.
به اساس تقویم انتخابات نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می تواند در ظرف سه روز بعد از اعلام نتایج ابتدایی، شکایات شان را در کمیسیون شکایات درج کنند و کمیسیون شکایات باید در پانزده روز به آن رسیدگی نماید.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.