کابل (پژواک، ۱۱ قوس ۹۸): کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که گزارش ۲۷ ولايت، امروز تکمیل می شود و رهبری کمیسیون به زودترین فرصت تصمیمش را در مورد نتايج ابتدايى اعلام می کند.
یک منبع کمیسیون مستقل انتخابات که خواست نامش در خبر ذکر نشود، به پژواک گفت که رهبری کمیسیون مستقل انتخابات، به دارالانشاء وظیفه سپرده تا گزارش ۲۷ ولایت را تکمیل نمايد.
منبع گفت که امروز گزارش ۲۷ ولایت، از سوی ریاست دارالانشاى کميسيون انتخابات تکمیل مى شود و تا آخر روز، آن را جهت فيصله به رهبری کمیسیون ارسال می کند.
به گفته منبع، در مورد هفت ولایت باقی مانده، بعداً تصمیم اتخاذ خواهد شد.
از سوى ديگر، ذبيح الله سادات سرپرست دفتر سخنگوى کميسيون انتخابات، در اين مورد چيزى نگفت؛ اما علاوه کرد که انتخابات رياست جمهورى به اساس قانون برگزار شده، بهترين و شفاف ترين انتخابات بوده و به زودترين فرصت، نتايج ابتدايى آن اعلام مى شود.
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، در ششم میزان برگزار شده است. اعلام نتایج ابتدایی این انتخابات، در حالی یک بار از ۲۷ میزان به ۲۳ عقرب و پس از آن تا زمان نامعین به تاخیر رفته است که کمیسیون انتخابات در ۱۸ عقرب، بازشماری ٨٢٥٥ محل رایدهی را آغاز کرد؛ اما این بازشماری به دلیل اعتراض های برخی مردم به خصوص حامیان تکت انتخاباتی اصلاحات و همگرایی، تا حال در هفت ولایت انجام نشده است.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.