کابل (پژواک، ٦ميزان ٩٨): کميسيون انتخابات و نهادهاى امنيتى کشور، از ادامه روند رايدهى به گونه شفاف در مرکز و ولايات کشور خبر داده، يکبار ديگر بر بيطرفى کارمندان ملکى و نظامى در پروسه انتخابات، تاکيد کردند.
سخنگويان کميسيون انتخابات، وزارت هاى داخله، دفاع و اداره مستقل ارگانهاى محلى، در يک نشست مشترک خبرى در مرکز رسانه هاى حکومت، در مورد پروسه رايدهى جزئيات را با رسانه ها شريک ساختند.
میرزا محمد حقپرست سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت: «روند رای دهی در تمام مراکز و محلات جریان دارد، کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات، پیش از ساعت هفت در همه مراکز ومحلات حضور یافته اند و دستگاه های بایومتریک در تمام مراکز ومحلات موجود است.»
وی افزود که حدود ۱۳۷هزار ناظر و مشاهد، از روند رای دهی در سراسر مراکز و محلات رای دهی، نظارت می کنند.
موصوف از کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات خواست که بیطرفی شان را در انتخابات حفظ کنند و تا پایان روند رای دهی، مطابق طرزالعمل در خدمت رای دهندگان باشند.
وى، از ناظران و مشاهدان ملی و بین المللی نیز درخواست کرد که مطابق طرزالعمل، از روند رای دهی نظارت نمایند.
از سوى ديگر، در ابلاغيه اى که از سوى کميسيون مستقل انتخابات به نشر رسيده، آمده است که به افرادى که نام هاى شان در ليست چاپى راى دهندگان شامل بوده؛ اما در فهرست ديجيتلى موجود نمى باشد و يا برعکس نام هاى شان در فهرست ديجيتلى شامل باشد و درليست چاپى موجود نباشد، حق استفاده از راى داده مى شود.
منبع نوشته است که شهرت اين افراد، بعد از آنکه در اخير فهرست راى دهنده ها اضافه شده و ثبت ژورنال گردد، ميتوانند راى بدهند.
نصرت رحیمی سخنگوی وزارت امور داخله، درنشست خبرى اطمینان داد که امنیت مراکز و محلات رای دهی، از سوی نیروهای ملی، دفاعی و امنیتی در تمام مراکز ومحلات رای دهی تامین شده و تا هنوز، هیچ رویداد امنیتی که سبب مختل شدن روند رای دهی شود، گزارش نشده است.
وی به مردم اطمینان داد که بدون هیچگونه نگرانی، به پای صندوق های رای رفته و به زعیم آینده دلخواه شان رای بدهند.
رحیمی از مردم خواست که مانند مناسبت های ملی گذشته، در تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری نیز با نیروهای امنیتی همکار باشند و هرگونه تهدید امنیتی را گزارش دهند.
روح الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع ملی، در نشست امروز گفت: «مرحله دوم پلان امنیتی انتخابات که تامین امنیت روز انتخابات است، مانند مرحله نخست آن، با موفقیت به انجام خواهد رسید.»
به گفته او، تمام ساحاتى که با تهدید امنیتی روبرو بودند، طی عملیات گسترده پاکسازی و امنیت مراکز و محلات رای دهی، به گونه کامل تامین شده است.
او اطمینان داد که نیروهای دفاعی و امنیتی کشور، در تعقیب دشمن قرار دارند و اجازه نخواهند داد که دشمن به اهداف شوم خود نایل آید.
سید شاه سقیم سخنگوی اداره مستقل ارگان های محل گفت که انتخابات در ولایات و ولسوالی ها، ساعت هفت صبح آغاز گردیده و والیان، معاونان والیان، ولسوالان و شاروالان در مراکز و محلات رای دهی  حضور یافته و رای شان را به صندوق ریخته اند.
مطابق طرزالعمل کمیسیون مستقل انتخابات؛ انتخابات ریاست جمهوری، امروز ساعت ۷ صبح آغاز گردیده و قرار است ساعت ۳ پس از چاشت، پایان یابد.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.