کابل (پژواک، ٦ ميزان ٩٨): محمد اشرف غنى رئيس جمهور و يک تن از نامزدان رياست جمهورى، پس از استعمال راى در يکى از مراکز انتخاباتى در شهر کابل، گفت که هيچ گونه تقلب و تخلف برايش قابل قبول نيست.
وى، از جامعه بين المللى، جامعه مدنى و رسانه هاى افغانستان خواست که جهت جلوگيرى از تقلب نظارت کامل، از اين پروسۀ ملى داشته باشند.
محمد اشرف غنى را که خانمش رولا غنى و امرالله صالح معاون اول تيم انتخاباتى اش همراهى مى کرد، حوالى ساعت ٩:٢٠ دقيقه  صبح امروز، در ليسه امانى شهر کابل رفت  و از حق راى خود استفاده نمود.
موصوف، ضمن سپاسگزارى از نيروهاى امنيتى و دفاعى کشور در جهت تامين امنيت انتخابات، گفت: «جمهوريت درسال گذشته به يک کلمۀ کليدى مبدل شده بود، تمام مردم و شهروندان کشور ما، جمهوريت را حياتى دانستيم و وسيله بقاى جمهوريت را انتخابات دانستيم.»
موصوف درحاليکه از جامعه جهانى، نهادهاى ناظر بر انتخابات و رسانه ها خواست که از انتخابات نظارت کامل داشته باشند، افزود: «تخلف و تقلب خلاف قانون است، تقلب جرم است و براى ما قابل قبول نيست.»
غنى در پايان صحبت هايش گفت: «از تمام نامزدان  و همچنان از نامزدانى تشکر مى کنم که با تيم دولت ساز پيوستند، سهم گيرى در انتخابات نشانۀ جدى گرفتن قانونى اساسى است.»
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.