کابل (پژواک، ۴ میزان ۹۸): کمیسیون مستقل انتخابات، از رسیدگی به ۹۴ شکایت در دوره کارزارهای انتخاباتی خبر داد و گفت هر نامزدی که در دوره سکوت کمپاین کند، با وى برخورد قانونی صورت می­گیرد.
کارزارهای انتخاباتی، نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، در ششم اسد سال­روان، رسماً آغاز شد و ساعت ۱۲ شب گذشته یعنی ۴۸ ساعت قبل از روز انتخابات (٦ميزان)، پایان یافت.
بر اساس تقویم انتخابات، قرار است که انتخابات ریاست جمهوری، تا دو روز آینده یعنی در ششم میزان سال­روان برگزار گردد.
سید قطب الدین رویدار کمیشنر کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی، که امروز در نشست خبری در کابل صحبت می­کرد، گفت که از آغاز کارزارهای انتخاباتی تاکنون، ۹۴ شکایت ثبت شده و به تمام آن رسیدگی صورت گرفته است.
وی افزود: «در دوره کمپاین های انتخاباتی، شکایات مختلف شامل استفاده از امکانات دولتی، شرکت کارمندان دولتی در کمپاین های انتخاباتی، توهین و وارد کردن تهمت به ثبت رسیده بود.»
موصوف گفت که کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی، تمام شکایات را مورد رسیدگی قرار داده و مرتکبین آن توصیه، اخطار و حتی جریمه شده اند.
محمد قاسم الیاسی منشی و سخنگوی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی که در این نشست صحبت می­کرد، با اشاره به دوره سکوت گفت که به اساس قانون، زمان کارزارهای انتخاباتی پایان یافته است و هر نامزدی که در دوره سکوت کمپاین کند، مطابق به قانون با وی برخورد صورت می­گیرد.
وی گفت که این کمیسیون، جهت دریافت هرنوع شکایت و اعتراضات انتخاباتی ناشی از تخطی، تخلف و شناسایی جرایم انتخاباتی در دوره سکوت که به وقوع می­پیوندد، آمادگی کامل دارد.
موصوف افزود که کمیسیون شکایات انتخاباتی، جهت نظارت بهتر و ایجاد سهولت برای رای دهندگان، در هر مرکز رای دهی یک کارمند را به منظور ثبت شکایت و اعتراضات استخدام کرده است.
الیاسی، با ذکر اینکه با متخلفان انتخابات ریاست جمهوری، با جدیت و مطابق به قانون برخورد صورت می­گیرد، گفت: «کسانی که در روز انتخابات نتوانستند شکایت ثبت کنند، مطابق به قانون ۴۸ ساعت پس از برگزاری انتخابات هم می­توانند، شکایت شان را ثبت کنند.»
موصوف، به شهروندان اطمینان داد که کمیسیون برای رسیدگی به شکایات انتخابات ریاست جمهوری، آماده گی کامل دارد و تعهد می­سپارد تا با عملی کردن برنامه های موثر، حق را به حقدار رسانده و عدالت انتخاباتی را تامین کند.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.