کابل (پژواک ،٦ اسد ۹۸): تیم ثبات و همگرایی، در اولين روز آغاز مبارزات انتخاباتى، اعلام کرد که در کنار مبارزه با فساد، براى تامين صلحى که دستاوردهاى مردم را خدشه دار نکند، تلاش خواهد کرد.
قرار است انتخابات رياست جمهورى، در ششم ميزان سال روان برگزار شد.

به اساس تقویم انتخاباتی، امروز یکشنبه مبارزات انتخاباتی میان ۱۸ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و برای ۶۰ روز ادامه می ‌یابد.
به همين مناسبت، امروز اولين گردهمايى «تیم ثبات وهمگرایی» به اشتراک حدود سه هزار تن در کابل برگزار شد. اکثريت اشتراک کننده گان اين گردهمايى، دستمال های فیروزه یی رنگ را بر گردن آویخته بودند.
داکترعبدالله عبدالله نامزد رياست جمهورى در اين تيم انتخاباتی گفت: «در این چهل سال در اثر جنگ های تحمیلی، هزاران تن از هموطنان بی گناه ما بی مورد به خاک خون کشیده شدند، اولین نیاز مردم ما بعد از این، آمدن صلح است و هر گاه تیم ما برنده شد، صلح پایدار را در کشور تامین خواهیم کرد.»
وی افزود: «آوردن صلح وجیبه ایمانی و وجدانی ما است، اعضای این تیم خواهند کوشید تا به هر وسیلۀ ممکن صلح را بر قرار کنند؛ به شرطی که در این عرصه عزت و حقوق مردم کشور خدشه دار نشود و دستاوردهای آنها حفظ شود.»
او از جامعه جهانى نيز خواست که افغانستان و حکومتى که بر اساس انتخابات آينده رياست جمهورى به وجود مى آيد، همکارى کند.
عنایت الله بابر فرهمند معاون اول، و اسدالله سعادتی معاون دوم تکت انتخاباتی ثبات و همگرايى مى باشند.
عبدالله گفت که تيم او از سیاستمداران باتجربه و جوانان متعهد تشکيل شده و معتقد به منافع ملى کشور مى باشند.
او افزود: «یقین کامل داریم که مردم ما در انتخابات اشتراک گسترده خواهند داشت و سرنوشت آینده کشور را با سپردن رای به تیم ما تعیین خواهند کرد. آنانی که از همین اکنون در فکر تقلب اند، خواب های باطل می بینند.»

کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان و عضو تیم رهبری ثبات و همگرایی، در گردهمايى امروز گفت که یکی از اهداف اين تيم، برگرداندن اعتماد دوباره مردم به ارگ است.
او مدعى شد که در حدود چهار سال اخیر، مدیریت تیم ارگ مشکلات بزرگی را به وجود آورده است.
انوارالحق احدی رهبر جبهه نوین ملی و رئيس اجرايى حکومت در تيم انتخاباتى ثبات و همگرايى نيز صلح را براى افغانستان بسيار مهم خواند و گفت که اين تيم، بر ضد فساد مبارزه خواهد کرد و فساد را تا پنجاه درصد کاهش مى دهد.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.