کابل (پژواک، ۶ اسد ۹۸) اشرف غنی از نامزدان انتخابات رياست جمهورى، در نخستین روز پیکارهای انتخاباتی، خطاب به طالبان گفت که به چشم حقیر به طرف تان نمی­بینیم؛ اگر شما به چشم حقارت ببینید، پشیمان خواهید شد.
امروز يکشنبه، کمپاين دو ماهۀ نامزدان انتخابات رياست جمهورى رسما آغاز گرديد.
محمداشرف غنی، امروز در نخستين نشست کمپاینی در خیمه لویه جرگه که هزاران تن شرکت کرده بودند، خود را مسئول ختم جنگ و خونریزی در کشور خوانده، گفت براى کسانیکه متعهد به صلح نیستند، اجازه تخریب این پروسه داده نمى شود.
وی، با ذکر اینکه درپنج سال گذشته درخصوص آوردن صلح گام­های بزرگ گذاشته شده است، گفت که در چهل سال گذشته، هیچ نظامی قادر نشد که با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار صلح کند؛ اما حکومت وحدت ملی آن را در عمل ثابت کرد.
غنی، با ذکر اینکه آتش بس شدنى، صلح آمدنی و مذاکرات آغاز شدنی است، گفت: «باید مذاکرات جدی، اصولی و قانونی باشد، پیام من به طالبان این است که ما به چشم حقیر به طرف تان نمی­بینیم، نترسید هر افغان عزت و احترام شما را دارد و اگر شما به چشم حقارت ببینید، پشیمان خواهید شد.»
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، خطاب به گروه طالبان گفت که صلح را با کارهای تشریفاتی تان خراب نکنید، هدف اصلی ختم خونریزی است.
وی در ادامه صحبت هايش افزود که حکومت وحدت ملی را به خاطری ایجاد کردند که مردم بدانند که هدف قدرت نیست، بلکه خدمت است و کسی را که دیوانه می­گفتید، دیدید که حوصله فولاد را نشان داد.
غنى گفت که در حالی به سوی برگزارى انتخابات قدم می­گذارند که شماری از رقبای سیاسی شان فکر می کردند که این دستاورد بزرگ و مهم مردم افغانستان، مورد معامله قرار می­گیرد و در حکومت هیچ اراده اى برای برگزاری انتخابات وجود ندارد.
اين نامزد انتخابات، با اشاره به اینکه درمدت پنج سال اخير، سلطۀ زر، زور و ظلم ضعیف گرديده، از هوادارانش خواست که  بار ديگر برايش صلاحیت بدهند تا عدالت قانون پیاده شود.
اشرف غنى دربخشى از صحبت هايش به مردم وعده سپرد که در ظرف دو سال آينده، هر ولسوالی افغانستان برق خواهد داشت و در ظرف سه تا چهار سال، تمام قریه های آن­طرف خط دیورند  نيز صاحب برق خواهد شد.
وى  درحاليکه افغانستان را درپنج سال گذشته يک کشور وابسته خواند، وعده سپرد که در پنج سال آینده، با امکانات داخلی قوای نظامی کشور را تمویل خواهد کرد.
موصوف، تقویت خانواده افغان را از اولویت های تیم انتخاباتى اش عنوان کرده گفت که تعهدش بر قشر اناث تنها تغییر زندگی نیست، بلکه مبازره شدید با مواد مخدر است، که فضاى هر خانواده افغان را به تلخی مبدل کرده است.
او تصریح کرد: «تيم انتخاباتى ما، تيم اراده است، بالای تقسیم قدرت، زر و پول جنگ نداریم، بل بر رضایت، قربانی، همدلی، همسویی، تحقق بخشیدن به وحدت ملی و مساوات آمده ایم.»
غنی درپايان سخنرانى اش با اشاره به اینکه برای تکمیل شدن فصول تاریخ، خود را بارديگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری کرده است، گفت  که در بخش های تحکیم جمهوریت، تامین حقوق شهروندی، دولت سازی، تکمیل دیدگاه اقتصادی متفکرین و متشبثین کشور، درک و عمل، ایجاد و استحکام قوای بشری، زنده کردن عظمت تاریخی افغانستان به حیث چهار راه آسیا و مرکز تمدن ها تلاش می­کند و فصل ناتمام خود را تکمیل می­کند.
امرالله صالح معاون نخست تيم انتخاباتى "دولت ساز"، سخنران دوم اين نشست بود.
صالح حينيکه صحبت هايش را آغاز کرد، يک خانم شرکت کننده اين نشست، ميخواست او را انتقاد کند که با برخورد زشت محافظان اشرف غنى مواجه شد، دراين فرصت کمره مين يکى از رسانه ها که برخورد نامناسب با اين خانم را تصويربردارى کرده بود نيز مورد برخورد فزيکى محافظان قرار گرفت، که اين کارسبب شد تا ساير خبرنگاران که براى پوشش اين نشست حضورداشتند، از ادامۀ پوشش آن، خوددارى نموده واين برنامه را ترک نمايند.
همچنان يک تن از جوانان شرکت کنندۀ اين نشست، حين سخنرانى محمد اشرف غنى، زمانيکه با صداى بلند خطاب به اشرف غنى ميگفت که "تمامى گفته هاى تان عوام فريبى است"، از سوى محافظان از نشست خارج ساخته شد.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.