کابل(پژواک، ۳ اسد ۹۸): کمیسیون شکایات انتخاباتی، از آغاز کارزارهای انتخاباتی ریاست جمهوری تا سه روز آینده خبر داده و نامزدان را مکلف به رعایت قانون دانسته، هشدار داد که با نامزدان متخلف برخورد قانونی صورت می­گیرد.
بر اساس تقویم انتخاباتی، نامزدان انتخابات انتخابات ریاست می توانند به مدت ۶۰ روز از (۵ اسد تا ۳ میزان) سال­روان به مبارزات انتخاباتی شان ادامه بدهند.
به اساس تقویم انتخابات، قرار است که انتخابات رياست جمهورى، به تاريخ ٦ ميزان سال­روان بر گزار گردد.
زهره بیان شینواری، ريیس کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز ٣ اسد در یک نشست خبری در کابل، با اشاره به این که سه روز به آغاز رسمی کمپاین انتخاباتى ریاست جمهوری باقی مانده است، گفت که نامزدان و هواخواهان شان حق ندارند که در جلسات کمپاین های یکدیگر شان مداخله، مزاحمت و مانع ایجاد کنند.
وی، از نامزدان خواست که کارزارهای انتخاباتی شان را مطابق به قوانین نافذه کشور انجام بدهند، در غیر آن با آن­ها برخورد جدی و قانونی صورت می­گیرد.
در اعلامیه ای که امروز از سوی کمیسیون صادر شده احترام به تمام قوانین و مقررات، اصل صداقت، اصل حرمت شخصیت­ها، آزادی سیاسی در حدود اصل بی­طرفی، رعایت زمان تبلیغات، ارایه گزارش کامل مالی از گردش مالی احزاب و کاندیدان و رعایت زمان کمپاین را از اصول رفتاری برای نامزدان عنوان کرده و از آنان  خواست که موارد فوق را جداً در نظر بگیرند.
در بخش دیگر اعلامیه آمده است که تخریب تبلیغات، مزاحمت و برهم زدن جلسات، ایجاد ترس و ارعاب، تحریک رای­دهندگان برای اعمال غیرقانونی، دریافت کمک های خارجی برای تبلیغات و اخذ کمک­ها و هدایای داخلی بدون اطلاع کمیسیون انتخابات از جمله ممنوعیت های تبلیغاتی است و باید از آن خود داری شود.
محمد قاسم الیاسی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی درين نشست گفت که میعاد کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری ۶۰ روز است و راه اندازی مبارزات انتخاباتی پیش و یا بعد از وقت معین، تخلف انتخاباتی شمرده می­شود باید از آن  اجتناب شود.
موصوف، در پاسخ به پرسشی افزود: «هیچ نامزدی تاکنون علیه نامزد دیگری به خاطر کمپاین های قبل از وقت شکایت درج نکرده اند؛ اما خود ما برای شان توصیه کردیم تا از کمپاین قبل از وقت جلوگیری کنند.»
از سوی دیگر، سید قطب الدین رویدار عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت که شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به خاطر توهین شدن از سوی سایر نامزدان شکایت درج کرده اند که شکایات شان تحت بررسی قرار دارد.
این در حالی است که چند روز قبل کمیسیون مستقل انتخابات نیز از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه میزان سال­روان خبر داده است. همچنان روز گذشته طرح امنیتی به منظور تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری نیز آماده گردید.
منابع می گویند که تا چند روز آينده چاپ اوراق راى دهى نيز در خارج از کشورچاپ و وسايل ديگر مربوط به انتخابات وارد کشور و به ولايات ارسال مى شود.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.