کابل (پژواک، ۲٦جدی۹۷): نورالحق علومی بعنوان ششمين نامزد انتخابات، با بشیر بیژن و نعیم غیور به حيث معاونينش، امروز در کميسيون انتخابات ثبت نام کرد.
در تکت انتخاباتی نورالحق علومی، بشیر بیژن به حیث معاون اول و نعیم غیور، به حیث معاون دوم می باشند.
نورالحق علومی، متولد سال ۱۳۲۰ هـ.ش ولایت کابل می باشد، تحصیلاتش را در لیسه عالی حبیبیه آغاز و بعداً در رشته نظامی به اتمام رسانيده، همچنان در سال ۱۳۴۹هـ.ش به مدت دو سال غرض تحصیلات عالی نظامی، عازم آمریکا گردید.
علومی، از اعضاى برجسته حزب دموکراتیک خلق افغانستان بوده و در آن زمان، به عنوان والی ولایت قندهار کار کرده است؛ همچنان در سال ۲۰۰۵ به حیث نماینده مردم ولایت قندهار به مجلس نمایندگان راه یافته و پس از آن، درتشکیل کابینه حکومت وحدت ملی تا ماه حوت ۱۳۹۴ به حیث وزیر امور داخله ایفای وظیفه نموده اند.  
نورالحق علومی، پس از ظهر امروز بعد از ثبت نام، در صحبت با رسانه ها، با اشاره به اینکه با اتکا به مردم و توکل به خداوند)ج) به میدان رقابت قدم گذاشته است گفت که در صورت برنده شدن؛ تامین صلح و امنیت در اولویت کار شان قرار دارد.
وی، مدیریت کمیسیون مستقل انتخابات را در برگزاری انتخابات ولسی جرگه ضعیف عنوان کرده، گفت که کمیسیون نتوانست به گونه لازم قانون را تطبیق کند.
موصوف، با انتقاد از حکومت گفت که حکومت، در امورکمیسیون مستقل انتخابات مداخله می کند و به همین دلیل، استقلالیت این کمیسیون را زیر سوال برده است.
وی در ادامه صحبت هایش گفت که برای برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و به دور از تقلب تلاش می کند.
پیش ازاین؛ داکتر زلمی رسول با شعار«وحدت ملی، عدالت، امنیت، صلح، اعتدال و برابری»ِ؛ عبداللطیف پدرام با شعار «آزادی، عدالت و امنیت»؛ محمد حکیم تورسن با شعار «ما عمل می کنیم، شعار نمی دهیم»؛ سید نورالله جلیلی؛ و عنایت الله حفیظ و داکتر زلمی رسول با شعار «وحدت ملی، عدالت، امنیت، صلح، اعتدال و برابری‎»  براى نامزدى در انتخابات رياست جمهورى ٢٩سرطان ١٣٩٨ثبت نام کرده اند.
کمیسیون مستقل انتخابات، ۲۹ سرطان سال آینده را روز برگزارى انتخابات رياست جمهورى و از ١٣ تا ۳۰ ماه روان، زمان ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده و گفته است که کميسيون هیچ پلانی براى  تمدید روند ثبت نام نامزدان ریاست جمهوری روی دست ندارد.
بر اساس معلومات کمیسیون مستقل انتخابات، هر فردی که می خواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری باشد؛ باید مسلمان، تبعه افغانستان و تا روز برگزاری انتخابات چهل سال سن داشته باشد، یکصدهزار تذکره برچسب دار ارایه کند و یک میلیون افغانی را نقداً به این کمیسیون بسپارد.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.